måndag 21 november 2016

Fredagsdimma

Fredagen var en verkligt lugn dag på jobbet, då varken Tom var på plats (ledig) eller Steph (jobbar aldrig fredagar, bara 4-dagarsvecka). Bara jag och Christie fanns på kontoret och Christie kom inte in förrän vid 11... Jag spenderade min morgon med att försöka beställa varor (gick inte, jag hade ingen order-referens och IT ville inte låta mig komma in på systemet), prata med Jim som kom in för sin vanliga kopp te och så bestämde jag mig för att ta en rast och gå en prommis i kylan ute. Vi har ju en hel park till vårt förfogande, och alla gulliga djur måste ju dela med sig ibland. Det blev riktigt mysigt och många fina bilder faktiskt, ljuset var rätt intressant genom dimman som låg över floden.

Restaurangen såg lite deppig ut i dimman, men jag svär, den är jättemysig!
Solen skiner starkt in genom glasväggen dock (när vi får sol...).


Jag började min resa på en lerig stig längs floden där jag mötte massor med små vovvar, bl.a två corgis som såg alldeles för muntra ut för att vara medvetna om att de var på väg till veterinären...




Som sagt så låg dimman tjock över floden, men solen kämpade sig fram.



Lerstigen bjöd på en hel del spejsade träd.




Nedför en kulle och uppför en annan, alltid in i dimman!




Framme vid fältet och floden!


Det fanns inget behov för filter på kameran: färgerna och dimman såg ut precis så här!
























På väg tillbaka till kontoret igen, men inte längs lerstigen (mina tygskor höll bara för en vända!).

Väl tillbaka på kontoret blev det studieläsning, här satt jag och mumsade
 framför skärmen när Christie kom en stund senare.

När jag kom tillbaka från min prommis tog det bara en halvtimme, sedan var Christie äntligen på plats, dock fungerade hon inte optimalt förrän hon intagit en frukost bestående av en massiv kopp te och några kakrester från torsdagens Cake Club. När hon hade kommit igång blev det springa av för min del i alla fall; Christie har nämligen inte ett fungerande ID-kort alltid, så hon kan inte skriva ut saker. Jag däremot kan skriva ut hur mycket jag vill! Vissa har fungerande ordersystem, andra kan använda skrivarna. Vi får jobba i team helt enkelt! Det var inte helt lätt att skriva ut dock - vi har två skrivare; en på våningen ovanför oss och en nedanför. Det blev mycket spring i trappen för den på övervåningen var trasig. Den nedanför oss funkade första gången, men sedan gick den trasig och vi fick testa igen senare. Jag som tänkte ta det lugnt och läsa studier, men det blev bara att ränna runt åt stackars Christie! Senare blev det ordermottagande för Tom och så gjorde jag två rundor nere i insekteriet för att se till alla våra små mygg. Man vill ju att de ska må bra tills vi offrar dem för vetenskapen! 

Lunchen blev riktigt lugn, bara jag, Christie och Mel var på plats. alla andra jobbade hemifrån eller var lediga. Vi hade en ganska trevlig lunch ändå dock, bara vi brudar!


Inte lunch, men middag: både Olle och jag jobbade och kylen var tom så jag stannade på en ENORM mataffär innan jag hoppade på tåget. Och köpte minipizza!


Olle ville agera matfotograf...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar