tisdag 1 november 2016

Halloween Del 2

I söndags blev det en knappt försenad födelsedagsbrunch för Olle, och kanske ett litet firande av 3 månaders giftermål samtidigt... Det föll sig ju så bra, men det tänkte vi inte på förrän senare! Vi tog oss i alla fall upp tidigt och vandrade iväg med vouchers i näven till Kember & Jones för att låta syster Anna bjuda på brunch. Vi var nästan först där och fick välja bord helt själva, så vi bestämde oss för att sitta högt och se ut över massorna när de började ramla in. Olle hade en bra utsikt över köket också, och gillade definitivt vad han såg. 

Vouchers till Olof Fireson!




Efter noggrant granskande av menyn blev det till slut en kaffe till Olle, te till mig...


...och så en våffla att dela på till brunch-efterrätt, samt en mumsig macka till "varmrätt".



Jag spanande på makroner i kassan. Olle spanade på bröd!



Efter brunchen blev det prommis hemåt, men via en botanisk trädgårds-omväg.




















Efter vår promenix var det dags för plugg igen hemma, men även denna dag avbröts vi. På eftermiddagen spelade ju Giffarna match, så blocket och alla anteckningar försvann och fram kom paddan. 


Till matchen testade vi ett nytt match-snacks: blomkålspannkisar. Förvånansvärt goda...




Gissa vem som bad om äppelmos till...

Matchen gick sådär så Olle tappade intresset de sista 10 minuterna och återgick till sina studier. Jag satt troget mitt emot och bloggade. Precis som idag, fast idag är jag tyvärr ensam och förblir nog ensam till lite senare än vanligt. Månadssluts-kaoset är igång på Hudson...
Vi tog ännu en fikapaus efter lite mer studier.




Mums!

På kvällen blev Olle social igen, den här gången via Skype med Andreas på andra sidan. Vi höll på i över en och en halv timme tror jag. Det var tur att vi fick ställa om klockan och hade ännu lite tid på oss att äta en sen middag efter att vi lagt på...


Lyxmiddag a la trattistoast!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar