lördag 26 september 2015

Morgonstund

Jag gav upp bloggandet igår kväll och kollade på film med Olle istället, men nu är jag uppe igen och Olle ligger och snusar som vanligt. Jag har fortfarande lite minnesluckor, men ju närmare nutid vi kommer desto bättre blir det!

Vi inledde vår andra septembervecka med matlådemiddag. 

Vips så hann det bli tisdag och så skulle jag iväg på möte
 på skolan. Trevligt att ha en ursäkt att inte ränna runt 
i myskläder, man måste ju representera sig väl på kurs!

Kursen var en introduktion alla som har skolprojekt måste göra för att bli godkända och certifierade att jobba i skolor. 3 timmar satt vi där och lyssnade på föreläsning, men vi fick lite paus ibland för att delta i lite aktiviteter som var exempel på saker man kan lära ut till elever. Ganska kul även för vuxna faktiskt...

Vi har kollat på en massa GIF-matcher under månadens gång, vissa gick bra, andra mindre bra... Jag tror att just den här gick ypperligt att döma av Olles attityd.

Onsdagsmiddag, den här gången utan Giffarna men med TopGear.



Olle var gullig och följde med mig till skolan en fredagmorgon 
(jag vet att det är fredag för Olle har ingen fancy nyköpt skjorta på sig),
 men blev lite distraherad längs vägen av en massa ekorrar.

Plugga, plugga, plugga...


Under helgens gång blev det lite godsaker tillverkade hemma, bland annat den här citronkrämen och  de våfflade varma mackorna med brie, mörk choklad & hallon ovan (gissa vilken som är 
Olles tallrik...).


Olle blev till och med lite berusad den kvällen, och blev helt plötsligt 
kungen av social media, åh vad roligt han hade (men så klart skulle 
jag säga att jag hade mer roligt åt honom!). Dessutom hade vi en 
mustaschkamp tidigare under dagen (ovan), men Olle hade lite problem 
att få fast sin som ni kan se. Det lönar sig att ha en näsa som min ibland!

Den kommande veckan serverades taco minst två gånger, med
 lite variation. Antingen blev det kalkontacofärs eller 
kalkontacosås med alla möjliga ingredienser, båda mycket
goda!





Olle hade lite problem att äta sin dock...

Stackars grannen! Typiskt mig att inte vara hemma när hon har barnbarnen på besök. 
Blommor it is alltså!

Pluggningen blev mer och mer hardcore eftersom, snart var godis inblandat så att vi
kunde stanna uppe längre 
och hålla uppe motivationen...

...men den bästa motivationen är ändå något som är sött som socker, men inte lika
dåligt för tänderna. En söt liten valp på bild, eller förlåt, en överviktig sork.
Funkar för mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar