tisdag 2 april 2013

Vår?

I morse var det riktigt finväder, men det var riktigt kallt också! Och jag hade min vana trogen alldeles för lite kläder på mig. Med detta i åtanke spenderade jag alldeles för mycket tid utomhus idag... 

Jag har pluggat stenhårt idag, men det känns ändå som att jag ligger efter. Tiden springer iväg och jag skriver tills handen krampar, men det bryr sig ju inte tiden om. 

Hann koppla av lite på yogapass i alla fall, och så mötte jag Olle på stan efter jobbet för att hjälpa honom välja nya bågar. De nya är jättefina, även om hans gamla fortfarande är favoriter! Vi gick hem från stan och tog vägen genom parken. Lika mycket vår där nu som för en månad sedan, kylan till trots.  

Nu sitter jag helt slut hemma och försöker flirta till mig lite ryggmassage efter att ha lagat middag och skypat med lillesyster. Hur tidigt kan man slagga utan att behöva erkänna att man är gammal?  

Kelvingrove Park.





Middag: gurksallad, sparris och kalkonbollar med potatissallad. 


Förresten, jag gjorde en alldeles fantastisk upptäckt när jag förberedde potatissalladen: om man blandar honung och engelsk senap får man stark Johnny's senap! JAAAAAAA! Bästa som hänt mig någonsin i det här landet. Matvis det vill säga. Kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar