måndag 15 april 2013

Sista svenska

Idag flyger jag hem till Skottland igen, så det här blir sista inlägget på svensk mark för den här gången. Jag har haft en jättebra resa, skönt att vara hemma och ladda om batterierna inför tentaperioden. Skulle nog ha pluggat mer dock, men det kirrar vi den här sista veckan! 

Helgen har varit lugn och skön, i lördags hjälpte jag Eva med lite foton och så utforskade jag vinden med pappa innan det blev kväller med middagslyx: musslor i stora lass - alla färger och former! 


På kvällen kom Jennifer och vi smällde i oss chokladglass och tittade på film framför brasan medan hundarna jäste.





Igår blev det en sväng på stan med tjejerna innan vi åkte hem och tog emot farmor, farfar och faster på fikabesök. Trevligt var det! 

När de åkt hjälpte jag Jennifer med hennes ekonomiläxa och sedan kom Emma en sväng. Hon var mest ute med pappa dock, och bytte däck på bilen. De nya däcken är läckert pimpade med rosa navkapslar! 

När däcken var klara och alla var mätta och belåtna efter mängder med falukorv så begav sig Emma och Jenni hem och jag blev med päronen framför teven, käkandes ostbricka och te. Inte helt fel! 

Tillbringade sista natten med lillvovven i sängen, jäklar vad hon gräver ned sig och snarkar! Nu ska jag göra stan en sista gång innan jag beger mig till tåget, hoppas att det blir en bra resa, trots att jag måste flyga från Skavsta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar