fredag 19 april 2013

Älskar Glasgow!

Jag önskar att alla kunde få uppleva Glasgow som det är idag! Det är vindstilla, strålande solsken och jättevarmt! Jag promenerade fram och tillbaka till stan i kortbyxor och t-shirt tidigare för lite shopping. Nu sitter jag inne och ska skriva sista delen på sista essän innan det blir monsterplugg i helgen inför dubbeltentorna på måndag. 

Jag hoppas att det fina vädret håller i sig; fåglar kvittrar, alla är extra glada och sociala, blommorna är utslagna och står som färgexplosioner i backarna, det luktar nyklippt gräs över allt och jag har till och med sett syrener! 

Kelvingrove Museum & Glasgow Uni.


Färgexplosion jag fick av Olle när jag kom hem från Svea Rike och så en selleribukett, jag försöker äta mer nyttigt nu så att jag mår bra under tentaperioden.

Kippers!

Rökt makrill med gräslökskeso.

Mozzarellabollar med cashewnötter och avokado.

Persiljebiffar gjorda av Olle häromdagen, supergoda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar