tisdag 14 februari 2017

Glad Alla Hjärtans!

Idag har det firats minsann! Olle och jag kände inte så mycket för att göra något speciellt, så istället fokuserade vi vår energi på jobb & sambo. Jag gick upp supertidigt imorse och for ivg till jobbet i en taxi vid 7 för att slå Steph som annars kommer in tidigast vid 8. Väl där dekorerade jag och gav alla en varsin liten present med tillhörande kort, medan Olle hemma lämnade Philippa en present på hennes dörr innan han gick. 


Philippa fick ljus att lägga till sin samling, levererat av en liten björn.



Det var minst sagt uppskattat!

Igår handlade jag min sista kontorsfirandes-detalj: en enorm ballong! Jag gick tidigt från jobbet för att klippa mig och på vägen hem gick jag förbi affären och köpte en ballong. Problemet var att jag inte såg hur stor den var när jag köpte den (de fyller dem bakom kassan sedan) så det var lite problem i blåsten på väg hem, men jag underhöll invånarna i Partick i alla fall - en gubbe klev ur sin bil och hojtade att jag förmodligen skulle göra någon väldigt nöjd. Taxichaffisen imorse var väl mindre impad...




Som jag kämpade med den där jävla ballongen... Till slut var det bara att ge upp!


"Någon" blev minst sagt nöjd när han kom hem! Tyvärr fick han bara ha den en kväll...



Han gjorde det mesta av tiden han hade i alla fall!



(Frissan bidrog med lite godis att ha i fickan. Snällt!)


Gårdagens efterrätt (som förtjänades efter alla ballongproblem!): Olles portionspaketerade hemmagjorda risifrutti, serverad med min chiasylt.



Mot taxin & Alla Hjärtans på jobbet!


Jag började morgonen med att handtillverka individuella kort.



Ljus till Maria & Christie...


...och nallar till småbarnsföräldrarna Tom & Steph.



Till alla generellt gav jag choklad & lite välgörenhet. Alltid en bra kombo.



Ballongen var också på plats så klart (Olle lyckades inte ta sig upp tidigt nog för att stoppa mig).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar