måndag 13 februari 2017

Emma & Jonas på vift: Del 3 - Monopol & Mello

Sista semesterdagen bjöd på redigt med skitväder, så vi stannade inomhus (med undantag för en liten affärstripp). Efter sovmorgonen bjöd Olle på klassisk Skottlands-brunch med haggis, blodpuddings/frukostkorv, ägg, potatisscones och mer därtill. Affärsbesöket fixade sedan resten av dagens sysselsättning: vi lade klassikerna Twister och Emmas önskemål Monopol till spelsamlingen och sedan var det kört. Visst, vi spelade lite kort emellanåt, men mest av allt fajtades vi över Monopol-brädet. Olika vinnare hade vi, men enligt en upprörande trend förlorade jag i princip varje parti...


Marknadsinhandlad brunch på G...


...med läskigaste superkocken...


...och två nyvakna tomtar!


Färdigt!



Medan Olle lagade all mat hann vi tre tillsammans med att... duka i alla fall!


Påpälsat för utomhusvandring...


Spelsamlingen växte som sagt till sig lite...



...och populäraste spelet för dagen var utan tvekan gamla goa Monopol - med nya pjäser!




Efter en av mina förlustar förpassades jag till köket för att tillverka lite mellis. Tur att man har någon typ av talang i alla fall. 




Medan vi satt och auktionerade gator och löste in dyrköpta hotell puttrade i ugnen på låg värme en liten fläskaxel som utgjorde större delen av familjefavoriten: pulled pork & brie-varma mackor. 


Mellodags med mellosnacks!




Vi hade laddat hela dagen med schlagerlistor på i bakgrunden medan vi spelade, och vi blev inte besvikna. Ganska bra första deltävling faktiskt!



(Olle tyckte bäst om pausunderhållningen - dansande svampar).


Efter Mello & några intagna drinkar vågade vi oss på ett nytt spel: PieFace!


Jag förlorade alla omgångar mot både Olle och Emma...



...medan Emma & Jonas var mer jämna och tog hem några var!


Kanske var det säkrast att gå tillbaka till Monopol...

Efter en jäkligt bra lördag och en superresa overall var det sedan dags att säga hejdå på söndagmorgonen. Jonas och Emma satte sig på bussen till flygplatsen och Olle fick gå hemåt i duggregnet med en snörvlande fru. Det är helt omöjligt att låta bli, jag vill ju alltid ha min syster här med mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar