söndag 22 januari 2017

Ost- och vinkalas

Förra fredagen inledde vi helgen med vad som en blev en mycket sen ost- och vinkväll hemma hos Laura i hennes nya lägenhet. Vi kom inte hem förrän halv fem och var lite smått möra under lördagen, men vi hade det väldigt trevligt! God ost och dryck, fin lägenhet och så klart världens bästa sällskap!


Jag kände för att anstränga mig lite. Olle körde på mjuk hoodie och favoritposen som vanligt...


Finaste skorna på! Laura har alltid med sig sina tofflor till oss så vi körde på samma stil när vi besökte henne. Taxichaffisen sneglade lite förundrat på min väska där två tassar stack upp...


Jag hade ett paket med i väskan också, som sig bör då någon flyttat. Vad fanns däri? Ett kakfat med två våningar, för alla nya fikabehov i nya lägenheten!


Laura hade förberett och gjort fint...


...och så kom vi och förstörde med en massa mer ost och Niall's jättekexlåda!


Värdinnan iklädd sina bästa skandinaviska raggisar och jag i mina fina tofflor, med en varsin fördrink i näven (och en grimaserande Niall på sidan).


Pajas!


Vi hade som sagt MYCKET ost (och vin) att ta oss igenom...



Bästa glasögon-polare spred ut sig i en soffa medan Laura och jag delade på den andra.



Seeeeent framåt kvällen fick grabbsen tag på Lauras telefon - och svenska Tinder!


Efter att ha sovit knappt tre timmar gick jag upp vid 8 på lördagmorgonen för en visit till tandis. Ååååh vad pigg jag var! Jag vände inte direkt hem efteråt heller, nej då, jag bestämde mig för att testa en ny yogaklass i botaniska trädgården. Det var ganska mysigt att stretcha ut sig lite bland alla växter och det var väl en himla tur att jag mirakulöst inte var så bakis som väntat...


Till och med rävfan fick fortsätta snusa medan jag fick släpa mig upp! Orättvist...



På med yogatightsen och mot trädgårn!


Jag hittade en polare på väg till yogan, inte direkt en skygg sådan heller!



Jag kom hem med "frulle" (som avnjöts framför Graham Norton) till en nyvaken, och nöjd, Olle...





Efter några tupplurar släpade vi oss på kvällen ut igen för ett besök på Cafezique. Vi hade bokat med voucher och kunde inte boka om. Bara att bita i det sura äpplet och avnjuta en trerätters alltså...


Vi var inte speciellt sugna på tung mat så det blev grape-sallad till förrätt och fisk (Olle) och musslor (jag) till varmrätt. Helt OK, men efterrätterna var bäst! Supermörk och nötig chokladbrownie med glass och salted caramel och en varm päronsmulkaka med creme fraiche. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar