lördag 23 april 2016

Dubbeldejt

Ännu en solig morgon i Glasgow, och Ari och Faith är på väg till högländerna medan vi ligger och segar. Vi hade en riktigt trevlig kväll igår efter att Faith kom hem med Ari, det blev dubbeldejt på lokala vattenhålet Hyndland Fox, en väldigt poppis restaurang häromkring. Mumsig mat för mig, Olle och Ari var mindre nöjda med sina burgare. Faith var mittemellan. Typiskt Olle att välja fel mat! 


Redo för dubbeldejt! Fram med bleka benen...


Vi satt i soffan uppe, och hade live underhållning på fotbollsplanen utanför.

Musslor till förrätt för mig, tarte till Faith och soppa till grabbarna. 

Min varmrätt var supergod, rödbets- och osttortelloni. Faith mumsade krabblinguini
 och grabbarna åt som sagt pastramiburgare.

Till efterrätt bjöd Faith på Millionaire's Shortbread, som vi även åt i torsdags, helt nygjort.
 SÅ gott!

Jag fick även shortbread som studiesnacks av Faith igår, den bara stod i köket och
 väntade på mig efter några jobbiga timmar. Bästa sambon!


Näst bästa sambon Olle kom hem med blommor igår också, men de kan inte ätas... Fina dock!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar