torsdag 5 februari 2015

Månadens uppdatering

Jag har en massa grejer att göra bade på jobbet och hemma, och jag är lite smått stressed, men jag bestämde mig nu för att det kanske är bättre att sätta sig ned ett tag och reflektera innan jag stressar igång med en massa nya saker.

Jag har inte bloggat på hur länge som helst nu (18 jan, med undantag för Budapest), och jag kommer inte alls ihåg vad som hänt sedan sist egentligen, det har gått alldeles för lång tid, men jag försöker ändå.

Det har faktiskt gått riktigt bra i Dundee, jag tror att det hjälper mycket att det blivit så mycket ljusare och att solen har lyst non+stop i nästan två veckor nu, det har verkligen varit fantastiskt fint. Nollgradigt och strålande solsken, mycket trevligare att vara ute i solen än i vårt kalla hus! Kontoret är supervarmt och gosigt också, eftersom vi har så stora fönster. Det har ryktats om att vi ska få snö igen den här veckan också; vi hade ett tunt lager innan jag for till Budapest men det försvann rätt snabbt.


Palmer, sol och snö i Dee innan vi for till Budapest.

Härlig utsikt från konferensrummet där vi har våra torsdagsmöten.
Solen var på väg ned när jag gick mot tåget när jag skulle hem till Glasgow innan vi for till
Budapest. Fint!




Jobbet har gått mycket bättre som sagt, men jag är fortfarande väldigt nervös att saker och ting inte ska flyta på och jag känner mig stressad mest hela tiden. Tiden går så fort och det känns som att jag jobbar konstant men aldrig betar av listan helt, och som att jag borde göra mycket mer. Det känns som sagt lite bättre dock, jag hade ett möte med min mentor efter att vi kommit hem från Budapest (jag var hemma i Glasgow under måndagen) och det kändes som att det hjälpte. Jag vet nu att jag har lite support i alla fall.

Jag återvände med energi till Dundee på tisdagen och spenderade mest hela dagen med att planera min presentation för labbmötet vi har varannan tisdag (jag avskyr dem, jag skakar nästan innan). Det gick riktigt bra dock, det blev långt men relativt smärtfritt, så jag kanske kan känna mig lite mindre nervös nästa gång.

Jag spenderade min helg i Glasgow med Olle, och även om det bara var 4 dagar sedan vi sist såg varandra så var det jätteskönt att vara hemma igen. Helgen gick alldeles för fort som vanligt dock, även om det blev ännu en långhelg för mig (jag var hemma i måndags också eftersom jag hade tid hos doktorn). Vi spenderade nästan hela lördagen inomhus bakandes, så när som på en liten morgonpromenad till posten, och i söndags knatade vi till stan i solen och avnjöt både mumsig mat och vad vi trodde skulle vara två riktigt bra filmer (Kingsman: The Secret Service, Taken 3) men blev lite besvikna på.

Det blev brödbak så det stod härliga till i helgen, massor av nya recept att prova.
Olle var mäkta nöjd och tog många pluggpauser...

"Måste man vänta tills brödet har kallnat? Jag vill karva en skiva nu!".

Äntligen!

Jag behöver större skålar...
Alltid kul att leka lite när man bakar bröd...







Hallonbrownies på G.
Ganache till toppen.



Deg nr 3 av 4.


Mycket bröd blev det...
Jag är så stolt, Connie och jag bakar så bra tillsammans!


Småkakor till Brian.


Favoritbrödet som avnjutits med mögelost här i Dundee i veckan.



Äpple- och kanelpuckar med karamellmocha-topping till Olle och Paul.
Biolunch på Pinto.
Macka till middag, vad annars?
Jag gick på bio igår också, hela huset med tjejer klämde ihop sig i en bil och for till Cineworld för att se Big Hero 6, och den var verkligen superbra, vi garvade mest hela tiden och var alldeles för exalterade när vi kom ut så vi lugnade ned oss med att ränna runt på Asda och handla mat (tur att det finns affärer som är öppna 24/7!).

Bex & jag slurpade på trippel-Tangos.
Jess i sina fräsiga 3D-brillers.
Igår var en mycket bra dag, inte bara för att jag fick gå på bio, men för att jag fick mycket gjort på jobbet (kanske för att jag var här till kvart över sju), fick gå på ett mycket intressant seminarium och för att jag sällskapade med Bex till plugget i solen på morgonen.

Härliga dagar, men nu måste jag återgå till jobbet, jag känner hur stressen kryper i skinnet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar