måndag 9 februari 2015

Party time!

I fredags var det fest i Dundee, jag kom hem till ett rum som inte stank alltför mycket av klor, så jag bestämde mig för att stanna kvar. Jag hade en väldigt seg och trist dag på jobbet, fram till dess att vi alla bestämde oss för att försöka bli av med lite av vår kontorsalkohol i fikarummet. Lucy gjorde romdrinkar med varm mjölk, vi hade flera flaskor med gin, bubbel och vin, och dessutom drack vi slut på lite glögg som fanns kvar sedan innan jul. Jag stannade bara för två drinkar, efter det stressade jag hemåt och började göra mig iordning för vår husfest.


Clarissa (vår ena tyska) ska flytta ut om en vecka, så vi bestämde oss för ett tag sedan att ha en fest för att säga farväl ordentligt, och ordentligt blev det minsann! Vi hade nog ca 40 pers hemma som mest, men alla skötte sig ganska bra och de flesta var väldigt trevliga, så det blev super. Folk började anlända klockan halv nio, men innan dess hade vi redan småbörjat, med hembeställd pizza och lite vin som vi skålade med.

Texas BBQ pizza! Just den här var Lynettes, jag fick så småningom en med tunnare botten.

Partyredo!

Jag hade det som sagt ganska trevligt, även om jag inte bjudit in någon själv. Jag kommer ganska bra överens med både Meikes och Bex vänner, så det blev bra i alla fall. Jag var ganska trött från natten innan dock, och jag hade bestämt att jag skulle upp och jobba en sväng i lördags, så jag var duktig och gick till sängs (varm för en gångs skull, otroligt vad lite vin kan göra) redan vid 1 (jag fick berättat för mig dagen efter av bakistyngda Bex och Lynette att de varit uppe till 6…).

Från vänster: Clarissa med rött hår, Nick, Bex, Anna, Jasmine, Lynette, Claire & Stewart.


Kira & Lynette.


Jag & Meike.

Jag & Bex.

Lynette & Meike.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar