tisdag 24 februari 2015

Tillbaka i Dundee

Exakt en vecka har gått sedan sist, så nu är det dags! Det blir glesare och glesare med inlägg, men jag har massor att bjuda på när de väl kommer.

Jag är tillbaka i Dundee igen efter en helg i Glasgow med Olle, och som vanligt var det inte kul att åka tillbaka, men speciellt inte igår då vi gick till (och jag från) tåget i riktigt risigt väder. Det blåste isvindar rakt igenom kläderna och det regnade när jag kom till Dundee också. Idag är det soligt här igen i alla fall, men jag tror det fortfarande stormar i Glasgow. Vi som precis vant oss vid den strålande solen och vårblommorna som kommit upp de senaste veckorna!




Vi planterade egna vårblomster också.
Jag jobbade och gnodde som vanligt på jobbet igår (var här till 9) och även förra veckan, men då lyckades jag komma hem lite tidigare. Jag spenderade lite mer tid med tjejerna än normalt förra veckan, Clarissa flyttade ju ut i onsdags så vi avslutade samboskapet med att besöka Dundees ishall och fara runt på taskiga skridskor till discomusik i mörkret, det var ganska roligt faktiskt!


Meike & Bex svettades och halkade fram tillsammans i ishallen.





På torsdagen flyttade sedan vår nya sambo Robin in, och hon verkar ganska trevlig. Jag och Bex pratade lite med henne innan vi for ut på egna äventyr på mataffären, och hon verkar som sagt trevlig.

Fredag var en stressig dag för mig, jag skulle ju hem till Glasgow men ville få mycket gjort innan jag åkte, så jag var på jobbet halv 8 och jobbade non-stop tills det att jag sprang till tåget vid 3. När jag äntligen kom fram till Glasgow höll jag på att smälla av (hade inte ätit något än den dagen), men det löste sig när Olle kom ner från jobbet med pizza och kakor från deras fest. Jag tog med godsakerna till bion och väntade ut Olles jobbfest i mörkret där och tittade på Grand Budapest Hotel som var ute på BAFTA Tour i fredags kväll. Fy satan vilken bra film, kunde inte hitta ett enda fel. Jag gillade den skarpt, och jag satt hela tiden och tänkte för mig själv att Olle skulle ha älskat den. Jaja, en annan gång kanske...

Olles festande var över lagom till att filmen var slut, så vi gick hem tillsammans med all packning och kraschade i sängen ganska omgående och laddade om för en mysig hemmalördag då vi spenderade det mesta av vår tid inomhus i köket, men vi hann även med en liten sväng utomhus och på diverse affärer. Ska man spendera dagen i köket måste man ju ladda!

Vi gjorde våfflor till frulle, både med ost och...


...svartvinbärssylt & grädde.

Matlådepaj med svamp & kyckling.





Vi avslutade vår lördag som alla normala svenskar: med att skämmas framför Mello. Olle älskade framförallt
Fjäll-Henry's bidrag (eller var det alla drinkar kanske...).

Apple Sourz Slushie.



Honung- och blåbärssyrup till våra bärdrinkar, hela vägen från Ungern.




Det var tur att det blev sådan storhandling i lördags, för i söndags hade vi inte så mycket annat att göra än att laga mat eftersom det var riktigt skitväder ute. Vi var bara ute en liten stund för att vi var tvungna, vi hade båda tid hos frisören. Tyvärr var det inte alls värt vår hemska promenad dit, vi blev lika missnöjda båda två. Olle ville nästan inte gå till jobbet i måndags (men han överdrev nog lite). Tur att vi (i alla fall Olle) är så snygga ändå!

Sparris till söndags-sushin.







Kanelkakor till efterrätt och filmsnacks, med...

...red velvet & cookie milkshakes.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar