måndag 9 februari 2015

Let's go to the beach, beach...

När jag vaknade i lördags kände jag mig verkligen på topp, inte en tillstymmelse till baksmälla och jag var pigg och glad och redo för dagen. Jag gick upp vid 8 och hann således med nästan två timmars jobb innan jag skyndade hem i solskenet för att dra ut och picknicka på Tentsmuir Beach med Clarissa och Meike som förvånansvärt nog kände sig nästan lika pigga som mig. 


Strand- och picknickklar!

Vi hade en supertrevlig förmiddag på stranden i solen, Tentsmuir är verkligen jättefint! Det är ett stort naturreservat på andra sidan floden halvvägs mellan Dundee och St Andrews och det finns både skog, strand och lite mittemellan.


Man kunde nästam se stranden från parkeringen...


Över kullen...



Nästan framme vid havet, då var det dags för...

...picknick!

Vi handlade varm ciabattamackor på EspressOH innan vi for från Dundee.

Jag och Clarissa käkade Tuna Melt, och överblivna partychips. Mums-brunch!

Inte så dålig utsikt från våra filtar.

Vi köpte med oss muffins också, blåbär och lemon curd.

Jag föreläste om basic genetik av någon anledning...

Efter vår picknick blev det långpromenad på stranden medan tidvattnet var lågt.





Efter ca en timme sa vi hej då till havet och traskade in i skogen istället.






Vi kom hem från vår utflykt vid 2 och då hade både Bex och Lynette hunnit gå upp, även om de inte gjort så mycket. Clarissa och Meike hade hunnit bli lite trötta, men jag kämpade på och tog mig ned på stan för lite shopping innan jag avslutade dagen med att jobba pyttelitet för jag kom på att jag måste skynda hem och se Mello så klart!

Flashig solnedgång på väg hem från stan.






Superläskig ny konstutställning på jobbet i receptionen, den handlar om tänder.

Jag tycker personligen att den här konstnären har gått lite väl långt...

Det var lite mysko att titta på Mello själv, men jag hade Olle på Skype med mig, så vi kunde traditionsenligt dissa alla bidrag som vanligt. Vi såg inte klart allt dock, live-sändningen online var så där, så när den gav upp för tredje gången slutade vi att ladda om.


Jag var inte uppe så mycket längre efter det, jag kraschade hårt i sängen vid tio och laddade om batterierna för åter en tidig jobbmorgon igår, och därefter en  heldag på stranden i ännu mer strålande solsken i Largo i Fife med Bex, Lynette och Bex polare Elise. Bex föräldrar har en jättefin och stor lägenhet precis på stranden med havsutsikt åt alla håll, så när solen gått ner värmde vi oss där inne en sväng innan vi åkte hem, trötta men nöjda.

Leven Beach!





Lynette ute och klättrar på klippoolerna.
























Dagens trevliga sällskap.




Skönaste gungutsikten.


Vi tog oss en promenad i den lilla byn också, och såg då
den kombinerade polis- och poststationen.

Largo är tydligen Robinson Crusoes födelseplats.

Vem behöver åka så långt när det är soligt och fint på stranden i Skottland?


Lunchpaus på The Crusoe Hotel.


Vad annars?

Min favoritpudding till efterrätt, sticky toffee!

Vi blev ganska snabbt jagade av stranden av tidvattnet efter lunch, men vi hann med en liten tur.











Så småningom övergav vi stranden helt och promenerade vidare längs The Coastal Path.
Supermysigt och helt makalös utsikt.







Jag hade planerat att få lite jobb gjort efter utflykten, men utflykten blev så lång och vi kom inte hem förrän vid sju, så det blev bara en snabb tripp till jobbet och sedan lite såsande hemma innan jag snoozade återigen.

Kort sagt, jag hade en trevlig helg i Dundee med mycket bondande med brudarna, och lite mindre jobb, vilket var ganska skönt. Vad jag har hört från Olle hade han också en ganska bra helg utan mig hemma, han och Paul hade bromance-kväll i fredags med Prosecco, popcorn och hela två filmer, så det var inte bara jag som var lite berusad i helgen (jag har några intressanta nattliga sms som bevis, se nedan).


[07/02/2015 00:43:35] Olof Nilsson: Svärmor nej sover dugodnattdenna röstfunktionen är ganska rolig 


[07/02/2015 00:43:54] Olof Nilsson: Prosecco har jag och Paul druckit i dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar