söndag 31 augusti 2014

Paul flyttar in

Igår flyttade vår nya rumskamrat in, men vi har inte umgåtts speciellt mycket alls, han har mest varit stressad och packat upp, käkat middag ute med sin pappa och i morse åkte han till Dundee för någon konferens tror jag. Olle får väl umgåsa senare i veckan istället.

Vi har till skillnad från Paul inte varit speciellt effektiva i helgen. Jag kom hit i fredags efter jobbet som vanligt, men vi gjorde inte mycket. Olle lagade lite god mat och jag satt och klagade mest, över en dålig föreläsning jag såg i fredags (en timme jag inte kan få tillbaka, och jag som hade så mycket annat att göra i fredags!) och om mitt Pexel-jobb. Efter maten gick vi och handlade en sväng och när vi kom hem intog vi en banana split framför The Hunger Games. Igår morse började vi bra, jag var uppe tidigt och städade toaletten och pysslade med annat, men sedan blev lite stillastående. Vi degade ett tag framför Heston's Feasts och surfade runt rätt allmänt, men till sist tog vi oss i kragen och gick ut för att posta och hämta paket. Direkt när vi kom hem blev det dock sängläge framför Heston igen, ända tills Paul kom på eftermiddagen och vi släpade oss upp för att laga mat och stryka lite.

Posing på promenix till posten.



Jag var ganska stolt över min nya kranskrona...

Gårdagens storkok.

I morse kom vi upp ännu tidigare, så vi har redan varit ute och promenerat i vår soliga park, samt lagat brunch. För nuvarande har vi dragit oss tillbaka till sängen, men snart måste vi upp igen och göra oss i ordning, idag ska vi nämligen på födelsedagslunch med Leon och Ula.

Vi började lätt i morse med att kolla på växter inomhus, men sedan trappade vi upp och gick
till parken. 










Nu börjas det!


Paprikabrunch med chorizofyllning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar