onsdag 13 augusti 2014

Vanliga onsdagsbloggen

Det verkar ha blivit en trend att blogga på onsdagar, men det är inte med mening! Det är lite svårt att blogga på helgen eftersom jag vill umgås med Olle, men jag vet inte vad som händer de andra dagarna!


Idag har dagen startat med solsken, men tidigare i veckan ryktades det om snö och hagel. Veckan är inte över än... Jag tycker personligen att det räcker med skitväder den här veckan, när jag anlände i måndags morse blåste det riktigt hårt, det ösregnade och det varnades om översvämningar, men det har lagt sig nu. Jag jobbade som vanligt bara några timmar i måndags, även om jag var på jobbet hela dagen. Jobbet i sviten gick prima, trots att jag var tvungen att labba i en alldeles för liten labbrock, någon har snott min! Fantastiskt att någon kan ta fel när vi har egna krokar, med namn på både kroken och rocken, precis som på dagis... Jag var effektiv och felfri i alla fall, och när jag var klar hjälpte jag Nicola med en del nya grejer, vilket var väldigt roligt! Hon slutar ju nästa vecka och har mycket att göra innan hon åker, och hon var mycket tacksam, så jag kände mig väldigt duktig och uppskattad. Jag kommer att sakna Nicola, jag jobbar mest med henne och hon har varit en jättebra mentor.

Måndagsprognosen.

Igår jobbades det ännu mer effektivt, jag satt hemma hela dagen fram till två och väntade på en madrassleverans, så att jag ska kunna sova utan att få blåmärken på benen, men ingen kom. Så, jag sprang till jobbet kvart i två, rusade in i sviten och gjorde allt jag skulle göra på en halvtimme, utan problem och jag hade en konversation med Nicola samtidigt. Jag kände mig som ett riktigt proffs! Stressad, men professionell! Jag var hemma igen en knapp timme efter att jag lämnat lägenheten, och som tur var hade madrassen inte anlänt än, den kom senare igår eftermiddag.

Förhoppningsvis gör jag bra ifrån mig i sviten idag, eftersom Nicola måste bort och panikfixa nytt pass och visa för hennes resor i morgon och jag måste jobba själv. Jag tror att det kommer att gå bra, och på fredag borde jag vara klar med mitt nuvarande projekt mer eller mindre, vilket är skönt (jag känner mig duktig eftersom jag lyckats bättre och snabbare än andra sommarstudenter som varit här), men jag känner mig även lite tom, jag vet inte vad jag kommer att få härnäst... Äntligen känner jag mig självsäker med mitt jobb i sviten och lite mer på våra labbmöten dock, jag hade faktiskt riktigt bra nyheter i torsdags när vi presenterade för Dave, så det var mindre jobbigt än vanligt. Mitt självförtroende dalade lite grann i fredags bara, jag var tvungen att leka i Excel för att presentera mina nuffror etc, och jag jobbar helt klart mycket bättre i sviten!


Allt som allt känner jag mig bättre den här veckan i alla fall, jag var lite deppig förra veckan över olika grejer, men efter en hemmahelg och en bra start den här veckan känns allt bra igen. Det var hyfsat väder i Glasgow i veckan, och vi inledde lördagen med en solig promenad, sisådär vid lunchtid efter en monstruös sovmorgon på min sida. Olle var snäll och väckte inte mig, jag tror att han förstått att jag sover väldigt dåligt själv i mitt stora läskiga hus och att jobbet tar mycket, så jag fick snusa på trots att han tyckte att jag var väldigt tråkig. Som tur var hade vi inte speciellt mycket att göra, så resten av dagen blev också lugn, Olle lagade mest mat och jag hjälpte till så gott jag kunde...


"Morgon"-promenad i Glasgow.


Solsken!




Olle fixade coleslaw, jag var inte så sugen först, men fasen vad god den var!


Blåbärsglass till efterrätt.


Olle var överlycklig då han hittade tomater på våra jätte-
plantor!


Vi lade ned mycket tid på den här middagen, jag gjorde i ordning wokade
grönsaker och Olle testade en ny metod för pommes, det tog två dygn innan
de låg färdiga på tallriken, men de blev jättegoda!



Lördagsdrink!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar