onsdag 12 februari 2014

Vintervisit i Dundee

Idag har jag spenderat dagen i Dundee på besök på universitetet där. Det tar knappt två timmar att ta sig dit, men vi hamnade i en liten trafikstockning i morse, så det tog lite längre tid än väntat. Jag var fortfarande tidig till mitt första möte dock, jag köpte en macka till lunch och sprang på affären in i Kevin Read som jag skulle ha min första intervju med. Vi hade oss ett litet lunchmöte där vi diskuterade en potentiell praktikplats och sedan satt jag på Dundee University Union och pluggade till mitt nästa möte. Det varade lite längre, David Horn var pratglad och hade mycket att säga innan han sedan lämnade mig med sin PhD-student Sebastian som gjorde sin praktik med Professor Horn (också som en del av Parasitologi MSci-programmet på Glasgow University). Han tog mig till ett café och bjöd på kaffe medan vi diskuterade programmet och praktik, vilket var väldigt trevligt, men jag började bli lite stressad över att hinna till min buss... 

Jag fick gå i rask takt till min buss i VÄRLDENS VÄRSTA SKYFALL. Det vräkte ner och jag var dränkt ner till underkläderna inom fem minuter. Det blåste svinkallt och i just den stunden kände jag mig inte direkt jättesugen på att potentiellt spendera ett år i Dundee...  


I Dundee var det skyfall, men mellan Perth och Glasgow var det snö! Det låg
faktiskt kvar en hel del sedan igår. 


I väntan på intervju...

Blöt katt på busstationen. 



På väg hem var det mindre snö.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar