tisdag 11 februari 2014

Praktik

Mycket händer på praktikfronten nu, vilket jag konstigt nog mest tycker är jobbigt. De senaste två veckorna verkar i princip alla jag skickat ansökningar till ha bestämt sig för att de vill erbjuda mig en plats, vilket bara blir rörigt för mig. Just nu har jag två erbjudanden från Liverpool School of Tropical Medicine, ett från Bern Universität i Schweiz, ett från ett primatforskningscenter i Nederländerna och två från Dundee Drug Discovery Unit. Idag fick jag dessutom reda på att jag gått till intervju för två placeringar jag ansökt till vid National Institute for Medical Research i London.

Jag känner mig väldigt lyckligt lottad som fått sådan bra respons, men jag tycker också att det är jobbigt och struligt att hantera hela situationen. Jag vill gärna bestämma mig och gå vidare med att planera och så vidare så fort som möjligt, men det trillar hela tiden ner nya erbjudanden i min inkorg. Man ska väl inte klaga...

I morgon hoppas jag få lite klarhet i vissa saker dock, jag ska fara upp till Dundee för att prata med två herrar där. Det ska bli skönt med en liten utflykt, speciellt om det är bättre väder där än här. Idag hade vi verkligen fyra årstider på en dag: det började med ösregn tidigt på morgonen, sedan strålande sol och blå himmel under förmiddagen och så till sist en bitig hagelstorm från en tung blygrå himmel när jag knatade hem från universitetet som under kvällen övergick i ett tungt (för Glasgow) snöfall. Vi som börjat ta fram vårgarderoben... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar