söndag 9 februari 2014

Dagarna 3

Då var helgen snart slut igen, och det är dags för ett litet blogginlägg. Vi har varit hyfsat upptagna och inte varit hemma så mycket de senaste dagarna (förutom igår då det knappt gick att vara ute). Jag hade ett test i fredags och spenderade således hela torsdagen med att plugga med undantag för en 3-timmars datorlabb som jag lyckades klara av på två timmar med fina resultat (första gången en datorlabb funkar speciellt bra för mig!). 

Testet i fredags morse gick bra tror jag, jag var säker på 30/50 och resten fick man klura sig fram till. Visst, det finns alltid några som man helt enkelt får gissa, men det går inte att göra något åt det nu. Efter testet hade vi en liten presentation med nästa års kurshandledare för mikrobiologi och parasitologi (jag förvirrade alla på min sida av klassrummet med att byta plats och det skrattades en hel del - det är svårt att undvika nervöst fnitter efter ett test...). 

Efter presentationen bjöds mikrobiologi-studenterna in till deras forskningsbyggnad för en rundtur och för att träffa nästa års personal. Det bjöds också på finfin pizza från Little Italy, så Ula och jag och några till icke behöriga smet in och fick lunch! När vi var mätta smet vi iväg igen och stod bara i solen (ja, ni hörde rätt, det var soligt i Glasgow i fredags) och pratade innan vi gick våra skilda vägar. 

Jag for ner på stan och väntade på att Olle skulle sluta. Jag hann se två filmer på bio, Last Vegas och August: Osage County. Den första gillade jag skarpt, den andra lite mindre. När Olle till sist var klar klockan halv åtta (de hade möte = de drack vin på jobbet och sedan öl på puben) bestämde vi oss för att se ännu en film, vi såg The Wolf of Wall Street med Leo DiCaprio. Den var riktigt vass, Leo var sanslöst bra, men Olles favorit var ändå Matthew McConaughey som hade en liten roll i början. 


Utsikten från toppen av Cineworld-byggnaden.

Bion slutade vid midnatt så vi bestämde oss för att gå hem i det lätta regnet (tunnelbanan slutar gå runt midnatt). Det var förvånansvärt lite folk ute för att vara en fredagkväll i Glasgow, men det var mest skönt för oss. Direkt när vi kom hem kopplade Olle upp sig på Internet på telefonen och kollade upp sitt resultat för ACCA-testet han gjorde i December (de kom ut igår). Som jag trodde så fick han godkänt - med råge. 92% rätt hade han. Jag är inte det minsta förvånad!

Igår tog vi oss en liten sovmorgon och var inte speciellt sugna på att gå ut när vi väl vaknade. Det var riktigt skitväder igår, men vi tog oss ut en liten sväng förbi posten och affären i alla fall. Med alla varor vi fick hem kunde vi sedan fördriva tiden inomhus i köket. Vi lagade mat för hela veckan (och lite till) igen, och jag bakade lite godsaker som ska med till Olles jobb då hans kollega ska gifta sig snart. 


Det blev grönsakspaj...



...och en jättemumsig kycklingcurry som jag tydligen
inte har någon bild av!

Bakverken bjuder jag på senare, de är inte helt färdigställda än! Till melodifestivalen fixade vi lite hemmachips, vi friterade potatisskal och doppade i kronärtskocksdipp och drack lite ingefärsöl till. När ölen var slut blev det schlagerdrinkar med mangosorbet istället!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar