onsdag 5 februari 2014

Träningsvärk & sopplunch

Här sitter Olle och jag och inte har mycket att göra efter att ha skypat med Gnarp, så vi bestämde oss för att blogga lite innan det är läggdags. Eller ja, jag bestämde mig för att blogga. Olle läser om parisare och Bollnäs-kiosken Mamma Mos på hans favoritmatblogg. Innan vi skypade var vi ute i det milda regnet och lös upp Glasgow med min turkosa jacka när vi sprang en sväng och diskuterade våra dagar. Jag känner mig mycket bättre nu, min träningsvärk blir alltid bättre av att motionera lite milt. Jag har fortfarande värk sedan i måndags då jag körde två pass på gymmet, så igår spenderade jag hela dagen sittandes! 

Jag var inte bara på gymmet i måndags, jag var på skolan tidigt och lämnade in min labbuppgift också. Jag färdigställde den i söndags utan Olles råd, så man får hålla tummarna att alla siffror och uträkningar stämmer. Idag har jag pluggat en del på skolan inför fredagens test, men höjdpunkten var min sopplunch med Olga. Hon är för nuvarande på besök från Slovakien så vi bestämde oss för att träffas för första gången på nästan ett år idag. Det var jättehärligt att umgås och få prata, hon läser ju till läkare i Bratislava, så hon har inte speciellt mycket tid över för långa Skype-sessioner. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar