måndag 10 februari 2014

Mera godsaker från helgen

Igår färdigställde jag mina kakor som for med Olle till jobbet idag (lite uppmuntran uppskattas alltid så här en regnig måndag). Olle pluggade mest igår, och satt även och kollade uppladdningarna av andras resultat på December-tentan då han hoppas på att vinna lite priser (studieböcker etc) för sitt höga resultat. 

Morgonpizza för att få energi till dagen.

Kakdekoration nr 1 - chaikaka med honungsfrosting.


Jag testar numera alltid nya spritsar när jag bakar - tack
för den fina julklappen!

Nötkolapaj tillagades också igår.



Mer chaikaka med en ny frosting jag testade för första gången igår: browned
butter frosting. Olle var ett stort fan!



Mjölkchokladsbrownie...

...med jordnötsfrosting.

Det blev ingen riktig middag igår, vi åt ju pizza till
"frunch", så vi gjorde lite snacks framåt kvällen bara.
Det involverade finfina pinjenötter...

...och blev till slut små mumsiga squashrullar fyllda med ostkräm.

Idag är Olle som vanligt på jobbet och jag sitter här hemma och jobbar på min essä som ska skrivas som ett test nästa vecka. Det känns som en mycket passande sysselsättning just nu då jag försöker bestämma mig för en praktikplats (den handlar om malariavaccin). Jag ska försöka ta ett beslut den här veckan, jag ska fara iväg till Dundee på onsdag för att besöka två labb i Dundee University's Drug Discovery Unit som jobbar med vaccin och medicin mot tropiska sjukdomar såsom malaria och afrikansk sömnsjuka - mina favoriter - och efter det borde jag kunna bestämma mig till slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar