söndag 23 februari 2014

Hemmahelg

Jag dras fortfarande med lite sjukdom, så helgen har spenderats hemma inomhus (mest i köket som ni snart får se). Vi väntade besök igår, men personen i fråga dök inte upp, så vi parkerade ändorna i soffan och led igenom ännu en Melodifestival. Idag har vi gjort ännu mindre, det är uruselt väder ute och Olle måste plugga, så jag vilar mig i sovrummet och har tråkigt. Ser nästan fram emot måndag...


Jag bakade till besöket och Olles jobb igår, det blev äppelmuffins och
chaimuffins.

Jag bakade även lite småkakor - pepparkakswhoopies har vi här.




Det här var vår middag i fredags, en mycket lyckad focaccia. 

Igår trodde vi att våren kommit till stan, men det visade sig snart vara falska
förhoppningar, men regn som vräkte ner. Vi har fortfarande blommor dock...



Jag pyntade muffinsen inför vårt besök som aldrig kom.




Vi storkokade chilli con carne igår, det blev otroooooligt gott till middag
(och idag: frukost!).

Olle ville ha chailatte till efterrätt, så det fick han så klart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar