onsdag 18 december 2013

Kompisdejt

Jag är precis hemkommen från stan där jag varit ute med min polare Ellie. Hon hade en tenta tidigare idag, så vi firade det och önskade varandra god jul så klart. Vi gick först på bio och såg Anchorman 2: The Legend Continues, och den var helt fantastiskt rolig! Steve Carell's karaktär var helt sanslös! Efter bion rymde vi från ösregnet in på Dino's för att dela på en smaskig italiensk pizza innan vi bestämde att det var dags att skiljas åt och åka hem. Som vanligt följde Ellie mig till tunnelbanan och det slutade (som alltid) med att vi stod ute i kylan och snackade i typ en timme innan vi äntligen lyckades gå skilda håll. 

När jag kom hem satt Olle här nöjd med ett alldeles nytt diplom från ACCA, och nu håller han på med något annat ACCA-relaterat som den här damen inte förstår. Jag ska avsluta kvällen med att fila till mitt CV ännu mera, jag fick förvånansvärt snabb feedback från mina tre handledare/mentorer. Helt orelaterat, men inte desto mindre värt att nämna: i morgon är det bara två dagar kvar tills vi är i Sverige! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar