onsdag 4 december 2013

Chloes födelsedag

I måndags var Olle som sagt och skrev sin tenta, och på kvällen blev det firande för både honom och Chloe (Chloe fyllde år igår, men vi firade i måndags). Inte nog med att hon fyllde år, strax innan vi gick ut fick hon veta att hon säkrat en praktikplats på Ludwig Maximilian Universität i München nästa år!

Vi for ner på stan och skulle först gå på en amerikansk restaurang, men vi kunde inte boka bord, det vår knökfullt och de hade inte bord stora nog åt vårt sällskap (och heller inga extra stolar tydligen), så det blev middag på en italiensk restaurang. Olle käkade trerätters med en speciell "julmeny", jag drack en drink ur en syltburk med papperssugrör och käkade en riktigt redig pizza och så klart fick vi även i oss efterrätt!

Vi var 10 pers som firade, Marios och Beth var där och två killar som jag är bekant med från förra året, Ross & Michael, och så hade Chloe bjudit in 3 tjejkompisar som jag inte känner jätteväl. Vi hade en jättetrevlig kväll och gick inte hem förrän de började städa stället och lyfta undan stolar!

Nästan ensamma i värmen från pizzaugnen på Zizzi's på Royal Exhange Square.

Restaurangen ligger in en väldigt gammal och fin byggnad, taket var
väldigt utsmyckat.

Vi satt på bottenvåningen och kollade på när våra pizzor bakades.

Födelsedagsbarnet och K.

Pizza på G.

Marios och Beth.

Min burkdrink. Den var god, men som jag befarade blev
papperssugröret fuktigt efter ett tag och jag blev tvungen
att dricka ur burken. Det gick sådär... 

Olle förrätt: antipasto! Vitlöksbrödet var supergott!

Min gigantiska pizza! Den var supergod med en massa olika korvar och
salami (och oväntat stark, de hade någon typ av chilliröra på vissa bitar,
vi fick beställa in mer vatten och kyla läpparna med is!). Både Olle, Ross,
Marios, Chloe och Beth hjälpte mig att äta upp det här monstret, killarna
tog till och med flera bitar var! 
 
Jag åt en riktigt syrlig och fin citrontarte till efterrätt.

Olle var supernöjd med sin julmeny, men väldigt mätt.

Leoni var glad över alla fina julprydnader.

Igår satt jag hemma hela dagen och skrev klart min essä (som jag idag ska sitta på skolan och memorera, kul!). Båda mina föreläsningar blev inställda (de hade en till strejk igår) så jag behövde inte ens gå utanför lägenhetens väggar i rusket. Vi har haft riktigt grått och trist väder här de senaste dagarna, dock hyfsat milt. Jag ska strax trotsa regnet och gå iväg till skolan tidigt så att jag får det sista jobbet gjort! Efter idag har jag 9 dagar "ledigt" innan mina tre sista tentor den 13, och sedan är det bara en vecka kvar tills vi far hem! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar