fredag 20 december 2013

Det närmar sig...

Nu är vi snart hemma i Sverige, men vi har ännu en lång resa framför oss. Vi börjar i natt/i morgon bitti med en taxi till flyget klockan 3.45 (!). Vi borde kanske sova nu, men det går inget vidare för oss, vi har nämligen precis ätit middag. Det ösregnar ute, så vi beställde hem chicken wings och pizza från Papa John's. Chloe var hemma en sväng efter sin tenta och hämtade skor, och Kristian kom precis hem och fick sin julklapp och instruktioner för sin singelvistelse här när vi farit hem, men nu är han på väg ut igen för en hel natts party efter sin sista tenta. 

Olle och jag har förutom att ha käkat pizza städat som galningar här hemma idag, väldigt grundligt, och allt är nu skinande rent och avlusat för vår avfärd. I morse var vi på gymmet och tog oss en ordentlig genomkörare och Olle fick basta lite också. 

Som ni kanske förstått så var Olle ledig idag, men igår var han på jobbet, han ville ju inte missa Hudson's jullunch! Det blev trerätters på Tony Macaroni till allas förtjusning; Olle käkade mozzarella-pinnar, spaghetti carbonara och en gigantisk körsbärssundae. De fick även julklappar av chefen, och i Olles paket dolde sig en pyjamas.

Glass i stora lass.

Julklapp till Olle!

Medan Olle firade med Hudson firade jag för mig själv; jag spenderade dagen på stan igår och samlade kassar som alla andra julshoppare innan jag gick på bio och såg Disney's nya film Frozen med Glasgow's små barn. Det var en riktigt bra film faktiskt, och den eviga vintern och snön och allt var så juligt och fint att jag kände hur julkänslorna svallade över och inte visste vart de skulle ta vägen. Jag har aldrig varit så redo för jul tror jag! 


Julpynt på lyxiga gallerian Princes Square inne i stan.


Bilderna är tagna med Olle telefon då jag fortfarande går utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar