fredag 6 december 2013

Köksnisse i farten

I onsdags hade jag äntligen min essä, så nu är det över! Vi satt allihopa i klassrummet under föreläsningen innan och jobbade på att memorera våra essäer istället för att lyssna på vår stackars professor... Jag glömde en mening och min slutsats blev inte jättebra, men jag hann skriva allt under de 45 minuterna och rita mitt lilla diagram.

Jag var helt slut efter skrivandet och mitt huvud höll på att explodera, men jag hade lovat Chloe att gå på en ceilidh med henne. Dock var Chloe helt slut också, så vi stannade hemma i våra mjukisar den kvällen istället. Jag vaknade upp litet när jag fick ett stort paket i posten från mina kära vänner Kauk och Fidde hela vägen från NZ. Jag och Olle spenderade alldeles för lång tid med att leka med innehållet i köket...




Igår var jag ledig, och idag med. Jag är klar med mina föreläsningar och har en liten 9-dagars period för att plugga inför testen nästa vecka, men hittills har jag inte pluggat någonting. Igår spenderade jag hela dagen i köket med att baka julkakor och godis, så nu är frysen full! 


Chokladtryfflar.

Hallon- och chokladtryfflar.

Hallonsås!

Banan- och pecankaka...

...med lönnsirapsglasyr.


Pumpakaka.


Pecan- och kanelkaka.

Jag fick en silikonform som adventspaket och bestämde mig för att göra
egna chokladkakor. Med pistage och kaffe...

...och kanel och pepparkakskryddor.

Igår när jag stod och diskade och slavade i köket insåg jag plötsligt att det snöade ute! Det syns inte jättebra och det stannade så klart inte kvar, men jag var så glad att det snöade att jag hoppade omkring och nästan högg mig själv med en halvdiskad kniv! 



Lite stannade kvar fram emot kvällningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar