tisdag 17 december 2013

4 dagar

Bara fyra dagar kvar till vi far till Sverige för julfirande, det glädjer jag mig över i min ensamhet här hemma (Olle jobbar senare de dagarna han jobbar på den nya avdelningen). Vi har så klart ingen snö här, och nu har jag fått höra att det inte finns någon snö hemma heller! Katastrof! Tur att man fortfarande har familjeträff kvar att se fram emot! 

Jag är helt ledig nu den här sista veckan innan vi far, och som förutspått har jag redan tråkigt. Alla väskor är packade, alla vänner är hemresta, mitt CV är färdigt och inskickat, jag har sytt slut på allt tyg... Det tur att man får komma hem snart och sysselsätta sig! Jag har idag bara legat hemma och jobbat på mitt CV för att äntligen kunna skicka iväg Masters-ansökningar, men igår var jag ute! Jag avklarade två pass på gymmet och träffade lite polare under dagen och när Olle kom hem jobbade vi på att rädda information från min telefon som nu är fullkomligt död och vägrar att vakna igen, vad vi än gör. Är det försent för att önska sig en telefon i julklapp av tomten? 

I söndags var vi hyfsat produktiva i alla fall, vi spenderade morgonen på bion i stan där vi såg Peter Jackson's senaste Hobbit-film: The Desolation of Smaug. Som väntat var den magisk och vi kan knappt vänta till nästa December för den sista delen i trilogin, trots att vi vet vad som händer (tacka vet jag böcker!). Efter filmen rände vi runt i ösregnet på stan och letade julklappar, men kom hem näst intill tomhänta. Jag tror vi varit i alla affärer så många gånger nu att vi totalt tappat suget... Det gör dock ingenting, vi har julklappar så att det räcker och blir över! 


Add caption

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar