måndag 13 maj 2013

Veckan som gått - del 1

Hallå! Jag tänkte äntligen uppdatera bloggen efter allt som hänt den senaste veckan. Vi börjar från början: i onsdags hade jag min sista tenta och det kändes som att den gick väldigt bra då den var mycket enklare än väntat. Jag tror att man bygger upp monsterscenarion för sig själv när man är orolig och nervös. Sedan blir det ännu värre när alla vänner runt omkring börjar trissa upp en ännu mer. Jag satt och väntade utanför salen med Sara (en trevlig tjej från Portugal) och vi trissade verkligen upp varandra, så det var en stor lättnad att få en hyfsat snäll tenta. 

Efter tentan kände jag mig lite förvirrad - vad ska jag göra nu? Tur att vi hade resan att se fram emot! Jag knatade hem och preppade för den helt enkelt, och senare på kvällen tömde jag tillsammans med Olle kylskåpet. 

Tapas-middag: kyckling, sallad med selleri och honungsdressing och
vitlöksdipp. 

Bakpotatis med fyra olika sorters hemmapesto (från vänster): dill- och
gräslökspesto, dill, gräslöks- och persiljepesto, persiljepesto och sist men
inte minst ruccolapesto. 

Efter några få timmars sömn var det dags för avresa. Jag gick upp klockan halv fem (!) och taxin kom på pricken halv sex. Vi hade en jättetrevlig chaffis som trodde att vi var gifta och som efter att vi sagt vart vi var på väg (hem till Sverige) och vad vi gjorde i Glasgow (jobb & plugg) undrade vad jag skrev min doktorsavhandling på. Ser jag gammal ut eller bara extremt intelligent? Jag blev lite mallig hursomhelst! 

Efter vidare diskussion om fotboll (snubben var Celtics-fan) så hoppade vi på bussen mot Edinburgh och så var vi helt plötsligt på flygplatsen. Där blev det frukost efter att jag blivit genomsökt för första gången på länge i säkerhetskontrollen. Tids nog kom vi på planet och så bar det av mot Sverige. Allt gick finemang och vi anlände i tid till soliga Arlanda där vi startade vistelsen med svenska burgare på Max. 

Efter mycket väntan hoppade vi så på vårt försenade tåg och klämde in oss på barnvagnsparkerings-sätena och oroade oss för att komma på vår anslutning till Gnarp i Gävle. Tåget körde ikapp hyfsat med tid, så vi hann med. Runt 7 anlände vi i Gnarp och välkomnades av svärföräldrarna med min absoluta favoritfisk: röding! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar