lördag 18 maj 2013

Pingst

Idag är det många som gifter sig, men inte här! Vi tillbringar sista dagen hemma med riktigt semesterslöande. Det är ju jättefint väder ute, så det duger inte att sitta inne och kolla på hockey då! Det har varit superväder hela veckan, och Olle har minsann redan bonnbränna! Vem anade att ett Sverige-besök i maj skulle bli till solsemester? 

Innan Olle kom i onsdags gjorde Eva och jag soliga Söderhamn och handlade på nya H&M innan det bjöds på supergod sallad på Furan Café (med räkor och kräftstjärtar!). Jag scannade in lite mer bilder också, men det är ändå flera lådor kvar som familjen samlat på sig. Överlåter det roliga arbetet till föräldrarna, ska lära dem att scanna idag innan jag åker. 

MEN. Höjdpunkten i onsdags var ju ändå besöket hos Laila som nyss skaffat übersöta franska bulldogg-valpar! Vi var där innan vi på kvällen hämtade Olle och drog på födelsedagsfika hos faster - gott! 

De var lite avis på varandra när det blev gos, så då måste man brottas lite.


Jädrans sötnöt!




Vill alltid ha en sådan här liten goding i knät! 

Öronen hade precis rest sig på den lilla donnan.








I torsdags var Olle och jag ensamma hemma, men det blev inte mycket gjort direkt. Vi skulle ut och cykla, men vi hittade inga nycklar. Det tog flera timmar, men till slut hade vi varsin så vi kunde cykla in till stan. Där fick vi sjuk slipsrabatt på Dressman innan vi handlade en sväng med Eva. 


Vi hann med en mjukglass också, men jag fick fel strössel först, choklad istället för polka. Då fick jag en liten burk med polkaströssel på sidan istället och fick betala dubbelt. Jaja, jag fick en j-vla massa strössel i alla fall... Olle var supernöjd med sin nötkross dock!


På torsdag eftermiddag blev det mysmiddag ute på altan. Olle och jag gjorde förrätt med zucchini. Efter det blev det så klart Eurovision-semi och hockey!


Tidigare på samma altan: 

Chokladpudding!

Myspolarna!


Igår var det precis lika soligt ute, så det blev ju så klart lite solande ute efter frukost och så klippte vi gräset innan vi for till Emmas nya lägenhet i Alfta och käkade supergod "svensk" pizza. 

Gräsklipparen kom igång för premiären i år med.

Angel var tvungen att lukta och rulla in den nya gräsmattan så klart.

Sedan pausade hon i solen med Olle.



Jag skedade med Ceasar på gräsmattan.

Doggisar!


Innan vi lyckades ta oss till Emma besökte vi dock min vän Annas mamma för att lämna av ett paket till Anna som fyllt år men bor alldeles för långt bort. Det var ju trevligt att sitta där ett tag, men det var inte planerat att det skulle bli ett så långt besök. Vår (pappas) bil stannade. Mycket drama så klart! Vi fick inte tag på någon och ingen fattade någonting. Irene ringde då dit Annas bror (helt i onödan skulle det visa sig) och han skulle då rädda oss. Men några minuter efter att han anlänt kom jag på att man ju ska låsa och låsa upp bilen innan man kan starta den. Då gick den! Tänk att jag skulle lösa bilproblemet, det var oväntat!

Vi kom i alla fall efter många om och men till Emma och lapade slött sol på hennes balkong med en varsin pizza i knät innan det blev snabbfika i Edsbyn och sedan hemfärd. När vi kom hem var galna familjen här och vi fick spela kort, leka kurragömma och vara talangdomare för pojkarna som dansade både Gangnam Style, Thriller och LMFAO. Jag plingade mest hela tiden för deras olika alter egos och det dödsföraktande hip-hop-dansandet. 

Galenskaparna!

Idag har vi som sagt bara tagit det lugnt med pappa efter en generös frukost. Vi har gjort E-Center, Olle har köpt skor och jag har bjudit på mjukglass med mina sista svenska slantar. Bra att bli av med det! Nu ska vi hjälpa till lite i trädgården, och ikväll ska vi grilla! Jaaaaa! Ren lycka att få vara med på premiärgrillningen. Jag återkommer kanske ikväll med magen full i lamm och korv om jag måste distrahera mig från något skämmigt Eurovision-bidrag.

Jag skojar som ni ser inte när jag säger att frukosten var generös i morse!


1 kommentar: