fredag 24 april 2015

Sista fredagen i Dundee

Yass, nu är det bara ett par timmar till jag får hoppa på mitt tåg till Glasgow! Som jag har längtat efter att ha spenderat alldeles för mycket tid i Dundee (fick ju inte åka hem förra helgen)… Jag har spenderat min tid här med att jobba väldigt lite (ajajaj!) och gå en massa långa promenader i solen med mina podcasts i lurarna (härligt!). Det har blivit en del vääääldigt tidiga morgnar på jobbet så att jag kan spendera dagarna hemma, och även en väldigt sen kväll i onsdags (då jag kände mig skyldig och kom in vid 8 och bestämde mig för att stanna till 11…).


I tisdags hade jag mitt sista labbmöte någonsin och jag var som vanligt stressad, men det var helt onödigt visade det sig, eftersom bara Anna, jag och Ning var där hade vi bara ett långt möte där Anna gjorde sin sista testpresentation för konferensen och så åt vi kaka med Nicola (som var på besök) och Laura som hade sin sista dag innan konferensen i tisdags (jag var lite ledsen när vi sa hej då, jag gillar henne!). Laura hade med sig chokladkaka dekorerad med tequilachoklad, men kakan var gigantisk så vi åt inte ens upp hälften. Jag föreslog att Dave skulle ta hem resten till pojkarna, men kanske ta av tequilan först…


Mer fika blev det i måndags morse då Laura, Susan & Sonia överraskade mig med paket och ett besök till nyöppnade bottenvåningsfiket här i byggnaden. Jag fick gratis kaka av ägaren som trodde det var min födelsedag, och tjejerna var mycket nöjda med kaffet (det de säljer i gamla fiket på övervåningen är tydligen hemskt).


Gratiskaka.

Det var mycket trevligt måste jag säga, men det bästa som hänt mig den här veckan är ändå gårdagens biobesök med Bex då vi såg nya Marvel Avengers-filmen, den var så grymt bra! Helt klart min favorit av Marvelfilmerna, och överraskande nog sjukt mycket bättre ön jag förväntat mig, och då var mina förväntningar ganska höga redan. Jag längtar tills jag får se den igen med Olle…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar