torsdag 9 april 2015

När får man åka hem?

Det är fortfarande strålande solsken här i Dundee, men jag längtar ändå hem till Glasgow (det är hela 16°C där nu, men det sägs att det ska regna i helgen…). Trots att jag måste vara på jobbet hela dagarna har jag lyckats ta lite del av solskenet, jag har tagit mig en del långa promenader längs floden med mina podcasts i lurarna och jag försöker ta småraster och gå ut lite då och då. Dock blev vi fast inomhus sent på eftermiddagen igår, vi hade besök av Nobelprisvinnaren Professor Jim Rothman från Yale i USA och hans föreläsning drog över med ca en halvtimme. Det var väldigt intressant, men efter en och en halv timme i en stor sal full med folk blir det lite jobbigt att fortsätta lyssna… Jag var i gott sällskap dock, James som jobbade i vårt labb innan jul satt bredvid mig, och han annonserade även att han skulle komma tillbaka till vårt labb nästa vecka, han har äntligen bestämt sig för att göra sin PhD här.

Vi blev riktligt belönade för vår uthållighet under föreläsningen i alla fall, när vi kom ut serverades det både fika och dryck utanför salen, men jag och James drog ganska snabbt ändå, det var ju soligt ute!

Sen kvällsprommis.


Tidigare kvällspromenad. Kolla alla fina påskliljor i Magdalen Green!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar