onsdag 1 april 2015

April April!

Nu är det färdigjobbat för idag, men jag tänkte att jag skulle utnyttja min jättejobbskärm innan jag går hem och slänga ut ett blogginlägg, de kommer så sällan nuförtiden, och dessutom blir det trångt med infon om jag väntar till nästa vecka, det lär ju ska finnas en del att skriva om påskhelgen som kommer!

Som sagt har jag fått en del jobb gjort idag, men tyvärr inte det som jag desperat behöver få gjort till labbmötet nästa vecka på tisdag, det får bli i morgon. Jag är i alla fall nöjd med det jobb jag har fått gjort, det är saker som jag behöver till min avhandling i framtiden och det är ganska kul, om än knepigt, att pillra med. 

Jag tog en sovmorgon i morse ovanligt nog, eller ja, jag var uppe vid halv sju men stannade i sängen till halv nio och tittade på nya serieavsnitt för det var extra kallt utanför sängen då vi inte hade värmen på igår kväll som vi brukar ha. Jag kom i alla fall upp till slut, och till min förvåning var det inte alltför kallt utomhus idag; solen sken precis som igår, men till skillnad från gårdagen då solen gjorde att det såg varmt ut när det egentligen blåste isvindar, så var temperaturen ganska behaglig att knata till jobbet i, även om det blåste lite grann. 


Meike hade lämnat harar åt oss alla i köket imorse.

Jag har mitt eget påskägg på rummet.

Jag hade frukost med mig till jobbet, men jag höll ändå på att somna under vår lunchföreläsning vid tolv eftersom jag var hungrig och ville gå hem och äta. Jag sprang hem direkt efteråt och var i köket på rekordtid, lagandes lax och couscous (tre dagar i rad nu). Jag var inte ensam hemma, Lynette kom ner och höll mig sällskap och berättade hur hennes föräldrar hade utsatt henne för dagens första April-skämt. Jag skrattade och sa att jag minsann inte blivit lurad än, och det tog seriöst 15 minuter, och sedan lurade Olle mig rejält. Karma alltså... Den jävlen skickade mail till mig på jobbet och sa att våra flyg till Sverige blivit inställda i sommar, och att Nancy bestämt sig för att säga upp sig och flytta hem till Australien. Chocken gjorde att jag totalt glömde bort vilket datum det var, och jag blev helt förstörd i ca två minuter tills han skickade ett till mail och sa att han skämtade. Vilken lättnad! Han och Brian skrattade säkert gott åt mig på jobbet...


Mat!

Måndagsmiddag.

På tal om Olles jobb så kan jag kanske säga nu att han gått och blivit befordrad till en ny avdelning två dagar i veckan, med chans för mer. Den här avdelningen passar honom mycket bättre eftersom han ju är utbildad redovisningsekonom, och det är ju trevligt att han äntligen får använda sin utbildning efter sisådär en 3 år i branschen. De vet inte vad de missat alla dessa år! Trots Olles utbildning, arbetsetik och trevliga sätt så tror jag dock ändå att jag och mina kakor var det som avgjorde saken i slutändan, jag ser ingen skam i att fjäskbaka när Olle ska träffa potentiella nya chefer!

Annat nytt på Olle-fronten: han har, efter att äntligen ha tagit sig i kragen och fyllt i blanketterna, fått sitt nya brittiska körkort! Och vilket körkort det blev sedan! Jag tror britterna på DVLA tog en titt på Olles svenska lapp och inte fattade ett dugg, så de gav honom gratis MC-kort, traktorkort och gräsklipparkort förutom hans vanliga billicens. Tack och bock!

Men nog om Olle nu, jag tänkte att vi skulle prata om vad som hänt i Dundee i veckan. Svaret på det är: inte mycket. Jag hade en lat dag i måndags som vanligt, sen start på jobbet (trots en tidig morgon) efter min vanliga tågtur och sedan tidig hemgång eftersom jag inte fick mycket gjort. Jag funderade på att ta mig en promenad, men det var riktigt skitväder, så jag låste in mig på rummet med elfilten och mina nya fina målarböcker framför en film (efter att ha handlat på Lidl och käkat middag med brudarna så klart). Igår blev det mer fart, jag var uppe med tuppen och tog mig en simtur innan jobb och frukost, det är som lugnast i bassängen på morgonkvisten (även om det fortfarande är en del envisa skvättande crawlare i snabbanorna som ger mig kallsupar till höger och vänster). Trots min frukost blev jag sedan hungrig väldigt tidigt (förmodligen på grund av min morgonmotion), så jag gick hem och käkade tidig lunch och kom sedan tillbaka för mer jobb, men blev hungrig tidigare än vanligt igen, och bestämde mig för att gå hem och käka en tidig middag och sedan gå tillbaka och jobba lite till på kvällen. Det gick ju prima, förutom att jag sprang in i Lynette och Bex hemma, och de ville gå på bio och se Cinderella. Jag hann tillbaka till jobbet i en halvtimme, sedan var det biodags. De är väldigt charmiga när de vill någonting de där damerna (kanske hjälpte det att jag väldigt gärna ville gå också)...


Bästa målarboken för vuxna. 





Filmen var väldigt trevlig, jag satt emellan Bex och Lynette och blev således bjuden på godis från alla håll (även om Bex mest tappade sina godisar, allra oftast när det var helt tyst i filmen och salongen, ni vet, så att det blir maximalt pinsamt!) och vi fick inte bara se Cinderella utan även den nya kortfilmen Frozen Fever, som Disney endast sänder innan Cinderella på bio nu. Både filmerna var bra, Frozen Fever var så klart inte lika bra som Frozen, men den hade en del roliga skämt och en hel del väldigt söta små snögubbar som var fulla i fan. Cinderella var som sagt trevlig, väldigt bra castad (med undantag för Askungens pappa), och otroligt fin estetiskt sett. Scenerna och kostymerna var verkligen helt fantastiska! På det stora hela var vi nöjda och glada när vi kom hem, men lite hungriga, så vi parkerade oss nere i köket och mumsade indisk mat innan vi gick till sängs. Bonusen är att ugnen värmer lite om man öppnar den när man lagat klart maten. Gyllene tips för ett svinkallt hus, tro mig...


Efter-bio-godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar