fredag 17 april 2015

Rader från sunny Dundee

Åh, vad härligt det är när solen skiner! Vi har riktigt vår/sommar-väder här i Dundee, men temperaturen har inte riktigt hängt med solskenet, i skuggan är det kallt. Jag har fått rapporter om högre temperatur i Glasgow dock, men det kan jag inte bekräfta förrän nästa vecka då jag åker hem igen. I helgen blir jag kvar in Dundee för att först dricka drinkar på jobbet ikväll (de flesta av mina kollegor far till USA för en konferens nästa vecka, och sedan ses vi inte mer) och sedan fest hemma senare ikväll då Meike fyller år.

Cherry blossoms i solen!

Jag har haft några hyfsade dagar här uppe, inte speciellt arbetsproduktiva, men trevliga. Det är så ljust och solen skiner i mina takfönster tidigt om morgonen, så jag har släpat ut mig själv på morgonpromenader för att vakna upp, mycket trevligt. Det har även blivit en del eftermiddagsprommisar, och igår fick jag sällskap av Lynette. Vi har hängt rätt mycket den här veckan, det har nästan bara varit vi hemma. Vi har käkat lunch tillsammans varje dag, och i onsdags när Bex kom hem igen hade vi en riktig tjejkväll, först med lååångt tjejsnack i Bex rum (vi har ju alla en massa uppdateringar att dela med oss av), sedan med glass på Donken och sist men inte minst med glassen från Donken på bio när vi såg och garvade oss igenom efterlängtade filmen The Duff.

Liljorna i Magdalen Green på eftermiddagspromenaden.


Bunnies!

Pommes...

...och glass på Donken.

Lynettes glass ville också vara med!

Morgonprommis i Magdalen Green & vid floden.






Det var inte bara jag som var uppe, det var TV-team över hela Discovery-båten.

Kvällsprommis.

Igår blev det helt oväntat en husmys-kväll då Nessie och jag kom tillbaka från vår promenad och hittade alla andra invånare i köket tillsammans, lagandes middag. Bex lagade soppa, Meike snyltade mat från Jessie och hennes nya pojkvän Josh (mycket trevlig, han diskade allt åt oss efter maten. Klart godkänd!) och jag och Nessie lagade mat tillsammans när ugnen blev ledig. Det var trångt i köket, men vi hade det ordentligt skoj, så vi blev kvar runt bordet ganska länge… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar