måndag 17 december 2012

Emma & Ellens skotska äventyr!

I fredags begav jag mig till Edinburgh för en trevlig pratstund och pizzarepris (2 färdiga pizzor den här gången, varav vi lyckades bränna en) hos Spunken innan hon lämnade landet för en svensk jul. På väg därifrån i ösregnet under ett lånat paraflax (som var mer likt ett parasoll) så hittade jag två små busungar som jag bestämde mig för att ta med hem: de kallar sig för Emma och Ellen. Vi kom hem till Glasgow runt elva och det var meningen att vi skulle köra på sängläge direkt, men det råkade bli julklappsutdelning först (INTE mitt fel, skulle aldrig göra något sådant, jag är ju vuxen!). 

I lördags blev det mer gjort. Det var finväder så vi knatade ner på stan och kollade in skolan på vägen. 



Emma och Ellen hittade en skotte i kilt, och var ju tvungna att ta en
ordentlig turistbild. 

Efter ett tag på stan rännandes i affärer bland alla andra invånare i Glasgow så kändes hemgång som ett bra val, så vi begav tillbaka till West End för att göra i ordning för kvällens kommande fest. Vi hade en riktig trevlig kväll (taxituren var bäst enligt mig, även om Never have I ever var riktigt skoj med! Emma såg mest fram emot fyllematen - chips & cheese!) och Ellen & Emma gjorde ett par nya bekantskaper både hemma hos oss och ute på 520...











Fina Ellen!



Tjejmys! 






Provrörsshots med Marios & Beth. 



Jenny, Zoe och Ellen. 

Det syns ju knappt att de här två festat! Eller?

Jag vaknade pigg och kry klockan 9, dock med ett rosa
kors i pannan...

Till frukost blev det chokladpannkisar med mintglass. 

Olle var INTE bakis! 

3:e advent med Lillis, Olle och Ellen, Bättre kan man inte ha det!


Så igår var vi mest inne och tog det lugnt, vi käkade "frukost" vid halv två och sedan tittade vi på julfilm i soffan allihopa. Emma snarkade sig igenom hela, Ellen och jag sov och skedade i skift och Olle snusade till lite då och då. Vi vaknade när det var mörkt ute och bestämde oss för att det var dags för middag. Olle och jag ville impa, så vi fixade vår bjud-klassiker: hemgjord ravioli. Det var en hit (som alltid!) så klart. Efter maten tog sig Emmis och Ellen upp ur soffan för att gå och handla efterrätt och kvällen avslutades som dagen börjats: i soffan, där vi spelade kort tills stackars Olle måste gå och lägga sig (tror han blev lite ledsen när vi inte spelade med hans konstiga regler. Eller så var det för att han var tvungen att jobba idag?). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar