onsdag 19 december 2012

Ensam hemma

Så var vi ensamma igen. Emma och Ellen åkte till Edinburgh igår och kom hem till Sverige idag. Jag grät en stor skvätt efter att de åkt, och sov sedan jättedåligt med två ringpauser jag knappt var medveten om för att påminna Emmis om att hoppa på planet.

Imorgon är det vår tur att åka iväg, planet till Amsterdam går på förmiddagen. Så idag har vi packat och gjort iordning, eller ja, vi skulle väl ha gjort det, och vi har väl åstadkommit lite saker som liknar det, men det blir nog till att gå upp tidigt imorgon!

Vi har mest fikat idag, och försökt göra slut på sakerna hemma i kylen. Det har ösregnat ute, så vi har inte satt en fot utanför dörren, och knappt utanför sovrummet!

Vi hade chokladprovning idag: apelsinchoklad, hasselnötschoklad, kokos,
fudge och mint. Jag gillade de tre sista, de andra fick Olle! 

Fikastunden ballade ur lite efter sockerintaget tror jag...



Olle har varit jättemunter idag, för hans hyacint har slagit
ut ordentligt och parfymerar hela lägenheten. 



Man kan ju inte bara fika: till middag åstadkom vi någon typ av Flygande
Jakob/kylrensning med ris, bacon, paprika och en jättegod sås. 

Nu har jag precis skypat med familjen, och känner att den här julen kommer att bli hård när jag inte får vara med dem... Kommer kännas tomt och konstigt, men det går nog bra ändå. Värst för dem som går miste om en jul med mig, eller? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar