lördag 30 maj 2015

Nästan Juni

Dags för en lördagsmorgonblogg medan Olle fortfarande snusar och sover och innan det blir soligt nog på vår gräsplätt. Nancy och jag ska ha stenkoll idag, vi ska ut och paxa så fort som möjligt innan grannarna kommer... 

Vad har hänt sedan sist? Jo, vi gjorde mest ingenting i söndags efter att våra gäster åkt hem efter vår lilla West End-brunch & ett besök på en bokmässa i Botaniska, men i måndags jobbades det hår. Jag satt instängd i sovrummet och panikskrev på min avhandling medan Olle parkerade sig i vardagsrummet och gjorde gamla tentor. I tisdags såg min dag ungefär likadan ut, men den här gången satt jag i bibblan hela dagen, 9 timmar för att vara exakt. När jag mötte upp Olle & Nancy var jag nästan klar med hela, bara slutsatsen kvar. Den skrev jag i onsdags kväll efter en mycket oproduktiv dag, och i torsdags skickade jag in den till en hel massa folk för feedback, och det jag har fått hittills har varit hyfsat bra, så känner mig lite lugnare nu. Jag ska göra alla ändringar och justeringar idag tänkte jag, så kan jag äntligen skicka in den och ha mig en riktigt ledig dag i morgon. 

Revbesök på baksidan, och fina träd nedan trots att vädret är tråkigt...


Oproduktiv dag hemma betyder mest att jag beter mig som en unge igen
och målar i mina nya vuxen-målarbok...



Så, vi har inte haft en jättespännande vecka här, det har mest varit stressat jobb och plugg, jag har förutom att plugga även gjort lite transkriberingar och översättningar, det tar ganska lång tid men det är hyfsat betalt och det är faktiskt lite roligt. Jag är ganska snabb jämfört med andra också faktiskt, så man kan ju hoppas att de skickar mer. Annars på jobbfronten har jag blivit inbjuden på intervju nästa vecka, jag har sökt jobb som labbtekniker/städare hos en firma, så förhoppningsvis går det bra. På onsdag är det dags, bara att hålla tummarna på eftermiddagen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar