måndag 30 mars 2015

Våffelhelgen

Vi åt våfflor två gånger i helgen för att kompensera att vi inte sågs och käkade i onsdags då det officiellt var våffeldagen. Nancy var mycket impad av vårt våffeljärn och våra våfflor, men så impar vi ju på henne med det mesta vi gör i köket. Olles polare Brian på jobbet börjar bli lite irriterad på att kakorna jag gör på helgerna aldrig kommer fram till honom mer…


Våfflor!



Jag gjorde olika versioner av glutenfria nötsmörskakor, samma som förra veckan, fast med cashews,
mandlar och hasselnötter.



Jag fyllde med jordnötssmörsfrosting förra veckan, den här veckan blev det chokladtryffel.



Pecannötsmuffins på G.





Mina sambos är glada att jag kommer hem.

Förutom att äta våfflor i helgen har vi varit på marknad i lördags morse i busvädret (vi kollade vädret och det stod 100% risk för nederbörd hela dagen, och det stämde också) och på kvällen släpade vi oss ut igen, efter att ha mumsat marknadsfynd och hinkat drinkar, den här gången in till stan för att se Papa Shandy & The Drams spela på Hard Rock Café.

Haggis scotch egg.

Vi fick en mugg med gratis fisksoppa.

Nancy handlade curry.


Vi blev inspirerade av marknadssoppan och lagade egen fisksoppa till lunch när vi kom hem.


Fördrink.



Nancy ville testa IrnBru i sin äkta skotska drink.

Redo för att digga!

Drinkar på Hard Rock.

Olles äppelpaj.



Igår hade vi en lugnare dag, med lite bättre väder men mycket mindre utomhusvistelse. Olle satt mest och pluggade (när vi inte lagade mat så klart) och Nancy låg i soffan med min vetekudde och hade ont i ryggen, stackarn. Jag rumsterade som vanligt runt, städade badrummet och strök skjortor bland annat, och på eftermiddagen bakade jag lite mera och skypade med familjen också.

Vår (Nancy's) bucket list börjar bli lååååång nu...

I fredags kväll tillverkade hon sina första svenska köttbullar.



Vi upptäckte i söndags att överblivna köttbullar och potatis passar superbra i lamm- och haggispytt.


Päronpaj till söndagsefterrätt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar