måndag 16 mars 2015

Söndags-snarr

Igår var det lyxdag hemma i Glasgow, så där innan jag skulle tillbaka till Dundee idag. Vi tog det lugnt hemma hela dagen, jag bloggade först på morgonkvisten medan Olle pratade med päronen och Nancy gav sig ut på äventyr och lämnade oss hemma, och resten av dagen var Olle flitig och pluggade en del medan jag rumsterade om i köket och resten av huset. Vi åt gott och flitigt hela dagen, mest en massa olika grejer vi hittat på marknaden i lördags, så det blev ingen ordentligt middag, utan mest snacks framför filmen (avbruten för ett trevligt samtal med mina päron) Big Hero 6 (jag har sett den på bio förut, men jag var övertygad om att Olle skulle gilla den – jag hade rätt – så vi såg om den hemma igår).

Redo för rejäl skotsk söndagsbrunch!



Haggis!




Haggis, square lorne sausage, vaktelägg, surkål & rödbetor. Mums!



Olivbaguetter på G. 







Nybakt bröd toppat med kronärtskocksdipp & basilika.



Mer mellis: fruktsallad med grekisk vaniljyoghurt & mynta.

Olivkexdeg, superbt rullad.






Golden crackers!

Marknadskex, också väldigt mumsiga.


Varmrökt laxpuré & kronärtskocksdipp.

Vi toppade det hela med rökta musslor.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar