måndag 2 mars 2015

Paul flyttar ut (och andra helghistorier)

Åh vilken härlig helg jag har haft hemma i Glasgow! Det blir lättare och lättare att åka tillbaka till Dundee också, det är så ljust ute när vi går till tåget nuförtiden! Det var blåsigt och kallt när jag kom upp till Dundee (men soligt så klart), men i Glasgow var det inte så farligt. Det har varit hyfsat milt hela helgen, men vädret har varit väldigt upp och ner. Det var värst igår, ena sekunden ösregnade det, andra sekunden var det strålande solsken. Svårt att veta om man kan gå ut eller inte…

Vi spenderade det mesta av vår tid inomhus, Paul flyttade ju ut i helgen så vi storstädade och hade oss med en massa ommöblering, så jag stortrivdes. Vi hann även med en tripp till IKEA för att käka korv och handla mer inredning, så nu är det riktigt fräscht hemma (även om det inte är riktigt färdigt).

Vi storhandlade mat också, vilket blivit en liten tradition nu, och det omvandlade vi så klart till berg med mat, både för helgen och för Olle och mig att ha i veckan. Många lådor blir det… Jag lyckades lasta med mig en hel ryggsäck full med grejer till Dundee i morse, så här full har min kylhylla inte varit på länge!


Prepp för Olles favoritpaj.




Ta-da! Färdig tacopaj.

Olles chicken "wings" på G.

Enchiladas-fyllning.


Soltorkad tomatsås att toppa med.




Dipp i väntan på maten.


Avokado- och limesmet till...

...mumsig sockerkaka.



Kaktillbehör: avokadomousse med blåbär. 



Mer paj! Grundad med Olles fina tomatsås och överbliven vitlöksdipp.









Cannelonifyllning på G.




Perfect fit!



Mer hemgjord pasta, den här gången i form av lasagne.




I fredags blev det till skillnad mot lördag-söndag mat ute, Olle bjöd på pommes när vi knatade hem från stan tillsammans i mörkret. Jag var utsvulten (hade inte käkat på hela dagen, typiskt mig på fredagar) och Olle var nästan lika hungrig eftersom vi fick vänta på maten till efter vår film. Vi gick på bio direkt efter att Olle slutade, och det var väl värt hungern för filmen var som väntat superb. Vi såg The Second Best Exotic Marigold Hotel och vi blev inte besvikna trots våra skyhöga förhoppningar sedan ettan. Svårt att göra en dålig film med så många bra skådisar dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar