torsdag 6 november 2014

Guy Fawkes

Igår var det fest i Dundee! Den 5 November firas ju Bonfire Night här; det eldas och smälls fyrverkerier åt alla håll och kanter, men tydligen inte (bara) för att fira att jag fyller år... Jag firade dagen med att först jobba (där ingen visste att det var min födelsedag förrän senare under dagen, då de kom på det och mådde jättedåligt för att de glömt, så idag bjuds det på lunch efter labbmötet minsann!) och sedan fira hemma med tjejerna.

När jag vaknade igår morse hade brudarna laddat
med ballonger utanför dörren...

...samt paket och tårta i köket!

Det låg bland annat jättemysiga sockor i mina
paket.

Happy Birthday to me! 

På jobbet var Dave tillbaka igår, han kom in på kontoret vid lunchtid för att gratulera (när Lucy väl fått reda på att alla glömt spred det sig som en löpeld i labbet och alla kom för att gratta, jag fick till och med kramas med både Martin & Cordula från labbet ovanför oss när jag var i sviten) och kolla läget. Han berättade att vår HoD (Head of Department) hade varit på konferens/möte med ASTMH (American Society for Tropical Medicine & Hygiene) i New Orleans (där de inte släppte in Ebola-forskare som ni kanske hört, de ville väl inte smitta Bill Gates som var där och talade...) och han hade berättat för en del kollegor (från DNDi - Drugs for Neglected Diseases initiative) om mitt projekt, och de blev jätteintresserade och ville skicka grejer för mig att testa när det är klart. Jag hoppas verkligen att jag lyckas med det här nu!

Efter jobbet bar det av hemåt till ett som vanligt mycket kyligt hus, men jag var inte hemma så länge, för när Bex, Jessie & Clarissa kom hem bar det av till Lochee Park (vi blev redigt varma av den snabba uppförsbacke-promenaden dit i alla fall!) för att titta på fyrverkerier. Vi hade det jättemysigt, men det var tur att vi fått upp värmen tidigare – brasan var jättefuttig och väldigt långt borta – men fyrverkerierna var fina!
































Efter att vi svepts tillbaka mot stan med folkströmmen när alla lämnade parken i mörkret mötte vi upp Bex's bror hemma hos oss (han åkte ned från Aberdeen då han inte hade någon att fira med och var ledig från brandkåren) och gick och käkade pizza på en italiensk restaurang nära oss. Mumsig och trevlig avslutning på födelsedagen!  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar