tisdag 4 november 2014

Tidig hem- och helglängtan

I måndags lämnade jag sorgsen Glasgow bakom mig, efter en bamsekram med en varm och gosig Bina som fortfarande halvsov när jag åkte, samt lagstiftningssnack med Olle på stationen innan jag for mot Dundee. Det var en pisstråkig dag på jobbet, och jag ville bara gå hem. Väl hemma höll jag dock på att smälla av när jag insåg att min tvätt, som jag hängde för 6(!) dagar sedan fortfarande inte var torr och att jag skulle behöva sova i blöta sängkläder i ett svinkallt hus. Fuktskadorna och möglet hade börjat komma tillbaka i mitt rum och på andra ställen också, och tjejerna hade lämnat ett berg med disk över helgen till min måndagsdisk, härligt!

Jag blev lite piggare efter att ha ätit lite varma nudlar till lunch/middag och pälsat på mig och krupit ner i sängen framför lite serier och film, men bäst blev det nog när jag fick skypa med hela stora familjen då Olle och jag ringde hem för att gratta Eva på hennes födelsedag och hamnade mitt i ett kalas!  


Jag längtar hem till min fina, varma lägenhet i Glasgow! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar