fredag 7 november 2014

En andra födelsedag

Igår hade jag en andra födelsedag på jobbet, jag tog mig en sovmorgon (det vill säga jag gick upp i vanlig tid men gick inte till jobbet förrän senare) och när jag kom till jobbet segade jag mest fram till lunch då vi hade labbmöte där Anders presenterade sitt PhD-projekt för oss för första gången (han var lite nervös, men ville öva eftersom hans examination är om 21 dagar). Jag tyckte han gjorde mycket bra ifrån sig, men vad vet väl jag...

Efter mötet vallfärdade vi från Dave's labb till D'arcy Thompson, en restaurang i närheten av universitetet, där Dave bjöd oss alla på tvårätters lunch för att fira min födelsedag. Det var riktigt ruggigt väder ute, så min varma kryddiga pumpasoppa passade super till förrätt, men vi fick rätt mycket, så det var svårt att få i sig fisken till varmrätt...

Ännu svårare var det att koncentrera sig efteråt när jag hade ett litet snabbt möte med Dave om nästa veckas jobb (han ska vara borta i Brasilien 9 dagar nu), men värst var när Laura kom och ville bjuda på fika i kafferummet... Hennes kakor var jättegoda som vanligt, men det var lite tungt sådär precis efter all mat. Jag fick ett kort av alla också, och så fick jag ta med mig alla kakor hem. Tyvärr blev det bara en över (som jag åt till ”middag” hemma senare, var fortfarande alldeles för mätt för riktig mat) eftersom Dave snodde till sig de sista två-tre när han kom och tog en kopp kaffe!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar