lördag 26 mars 2016

Påffeldagen

Igår inföll årets viktigaste dag (Våffeldagen, 25 mars!), på en skotsk ledig dag (Långfredagen), så Olle kunde vara hemma och laga våfflor till mig. Vilket flyt man har! 

Vi hade besök av min polare Skye för att fira vår första "lediga" dag efter sista årets sista termin-slut i torsdags, och hon var väldigt nöjd med att Olle stod i köket med en stor sats våffelsmet och jobbade medan vi satt och snattrade över några burkar sylt. Hon var ganska glad när han kom och satte sig med oss med, men jag var gladast för jag älskar att ha folk på besök, och speciellt om jag får snattra. Skye är extra trevlig och rolig att snattra med också, så det var extra glada miner och mycket skratt här hemma i några timmar igår!

Tråkigt för vår sambo att hon for till Italien i torsdags för att spendera påsken med
 italienska pojkvännen Ari istället för med oss. Hon vet inte vad hon missar...




Mango-curd, jordgubbssylt och grädde är en bra kombo.


Om man inte vill äta våfflor här hemma kan man äta kakor, de här bakades tidigare
 i veckan och försvann sedan till Olles jobb. Det är nästan ofattbart hur snabbt kakor
 försvinner i det här huset.

Har man inga kakor, eller våfflor, kvar kan man äta kokos- och kanelrullade fattiga
riddare fyllda med överbliven sylt och jordnötssmör. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar