tisdag 16 februari 2016

Valentines

Halvvägs genom Februari är det alltid dags för Alla Hjärtans, och vi hade en trevlig sådan. Tidig morgon med ostscones och blåbärsyoghurt, trevlig morgonprommis och resten av dagen fylld av städning och möblering. Gud vad fina och skinande våra persienner (och hela lägenheten) är nu! 

Frulle (med kaffe i form av hemgjord mocha till Olle).

Frukostpresent från blivande maken. Jag undrar vad han vill ha sagt...

Jag inte bara fick paket själv, jag har skickat också!
Kort till mina tärnor, och så kunde jag inte låta bli att köpa
 den här fina klänningen och skicka till Amelia också!
Hennes första Valentines...

Kolla på alla fina vårblommor som kommit upp i solskenet!


Mer paket! Rosensjal och choklad, mums!


När vi kom hem från vår tur runt West End för att ta emot vår garderob så satt Olle igång med byggandet och jag lagade till lunch lite snabbt: varm rödbetsdipp och vitlöksbröd.


Efter många timmars byggande och möblerande i både sovrummet och andra rum var det sedan dags att laga mat och äta igen. Jag kokade rosa sushiris tidigare under dagen, så det var bara att ställa sig och rulla med lite rökt lax och sparris. Mmmmmm...






Det sista vi gjorde innan helgen tog slut var att mumsa en varsin skiva varmt
bröd direkt från ugnen, Olle har bakat varenda kväll här hemma ett tag nu, han har
 verkligen fallit för ett recept som han varierar oändligt.
Det är så gott att han till och med stannar hemma och äter
frukost numera, istället för att käka müsli på jobbet.
Han laddar en till omgång i ugnen just nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar