torsdag 1 januari 2015

2014:s sista dagar

Vi har inte gjort mycket sedan jag sist bloggade (inte vad jag kan minnas i alla fall), vi har mest latat oss och Olle har så klart jobbat två och en halv dag den här veckan också. Jag tror att jag skrev sist förra fredagen, så jag börjar väl med förra helgen: vi mottog ganska många julklappar på posten, både från oss själva och från vänner, vi lagade en massa mat som vanligt, och i söndags for vi ner på stan en sväng för att se oss om på julrean.

Sista inlägget kallade jag för korvkalas, och förra helgen åt vi slut på den sista korven
som låg hemma i kylen.



Egeninhandlade julklappar - tillbehör (en pastamaskin, ravioli-tillägg, matkvarn och visp) till Connie.

Snuden skickade julte på posten. Varmt och gott!

Det har varit kallt i lägenheten om kvällarna, så vi har tänt en massa ljus. Först var det fint, men
efter att Olle tagit kontroll över ljusbordet och vägrat slänga några ljus förrän han eldat upp
alla så såg det ut så här...

Jag fick fara ut ur duschen hastigt förra helgen då brandvarnaren gick i hallen,
och när jag kom ut hittade jag Olle sittandes skyldig i soffan med en tändare
där han betraktade en stor låg som flammat upp i högen/sörjan av ljus och
gamla tändstickor...

Vi har för det mesta haft regnigt och varmt väder här, men några dagar har det varit kallt, och då ofta soligt. Vi tog till vara på det när vi promenerade till stan på rea.


Ingen snö, men lite frost i alla fall.








Vi hittade bland annat en massa kiltar på rea förra söndagen.

Vi blev kvar lite längre än planerat på stan i söndags, så Olle tog med sig en
döhungrig Sara till ett av tre nya hamburgerhak på Olles jobbgata: Handmade Burger Co.
Det var så gott och jag var så hungrig att jag inte ens fotograferade maten!

I måndags var det grådassigt igen, så jag stannade inne och latade mig hela dagen.

Dock åstadkom jag middag i form av räkbiffar innan Olle kom hem.




Så här såg sörjan av stearin i mitt fina ljusbord ut i måndags då jag äntligen
lyckades övertala Olle att slänga det.

Pyromanen själv!

I tisdags lyckades jag släpa mig själv utanför dörren och hela vägen till stan
för att gå på bio, så jag belönade mig själv med popcorn och...

...förmodligen giftig slushee.

Jag stannade på stan efter bion och väntade in Olle så att vi kunde gå och handla tillsammans innan vi gick hem. Gäller att bunkra innan nyår och helgdagar då det mesta är stängt! Vi fyllde vår korg med wok- och pastaingredienser medan alla andra i vårt område verkade köra på rökt lax och kött, det var slut på det mesta i den vägen...



Wok-tisdag, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar