söndag 12 mars 2017

Dumplings & drinkar

Förra fredagen började med en snorhal prommis till jobbet i fortsatt soligt väder. Mavi, jag och Tom började dagen tillsammans ganska glada tills vi blev anfallna av H&S-Aude. Ett helt drama gick av stapeln där Tom inte fattade någonting, jag var irriterad över Audes attityd, oändliga oförståelse och anklagande ton och många andra saker och Mavi bara satt förstummad i hörnet och funderade över hur någon i Audes position kan vara så otroligt ignorant, ovillig att lyssna och lära sig och samtidigt ha så mycket makt... När Christie kom in satt vi alla och bara tittade på varandra och funderade över vad som just hänt: Mavi fortfarande förstummad, Tom ledsen och jag förbannad, men alla bestämt mindre fredagsmuntra. Christie var mest besviken att hon inte varit där för att försvara Tom, men med hennes temperament var det nog bäst för alla att hon inte var på plats. Hon bjöd på fika i cafeterian istället och beordrade oss att kontakta Steve och Steph för att få slut på galenskaperna. Jag fick i uppgift att störa Steph på hennes lediga dag så hon blev lika förvirrad och förbannad som oss andra och Steve bara sa åt oss att boka ett möte, som nu såg ut att bli otroligt otrevligt. 


Så här glad var jag innan jag kom in till jobbet...


Det knoppar på träden!

Till slut skakade vi i alla fall av oss händelsen och gick vidare, men dagen gick bara sämre. Strax innan lunch skickade jag hem Mavi som hela tiden rände till badrummet för att kräkas (ingen av oss ville ha vad hon nu än plockat upp under sina två resor). Jodie kom dock och muntrade upp oss efter sin långa frånvaro och efter att jag hjälpt Tom med lite teknikproblem nere i insekteriet bjöd Emilie på makroner som hennes franske make gjort. Mmmmm! 


Hemmavid blev kvällen sedan bara bättre då Spunken via FB övertygade mig att likt henne själv gå hem lite tidigare för att hinna med en Skype-session, och när Olle kom hem med munkar låg jag fortfarande i myskläder på sängen och garvade med en skärm framför näsan. Tur att han kom hem och påminde om att vi hade en tid och kompisdejt att passa, annars hade vi nog legat kvar på Skype ytterligare en stund!

Vi hann till kompisdejten utan problem, och utan myskläder! Middagen intogs på DumplingMonkey och därefter skålade vi ned tre drinkar var på VodkaWodka. Vissa kvällar tar kanske sedan slut där, men vi körde på! Två flaskor vin och några öl intogs på myspuben Curler's Rest och när de stängde trampade vi glatt och högljutt vidare till Oran Mor där vi avslutade kvällen med några glas vatten var. Sååååå (ansvars)fulla!


Sminket på och håret fluffat...


..halvvägs igenom outfit-processen och Olle var taggad!


Sådärja, då var vi mer vädervänligt klädda, med tights & scarf (och en kuvertväska från Mami's walk-in closet-bankvalv hemma i Söderhamn. Olle fyllde den med munkar som jag först hittade när vi pimplade vatten på Oran Mor. Laura och Niall var mäkta nöjda och imponerade av Olles framtidstänk och munkarna överlevde INTE länge.)...


Sista detaljen: en regnjacka (och så klart en överexalterad make som utan tvivel här var ganska nöjd med sitt väsk-munkspratt!).


Bubbelte & nudlar på DM...


...och så klart även dumplings...


...tom yum...


...mer bubbelte (med taro-smak)...


...och så Olles nya favorit.



På väg ut ur regnet och in på VW.


Tropisk drink för Olle, espresso martinis för Laura & Niall & en Pina Colada för mig!



Sista rundan: vattenmelons-mojitos till alla!


Vin på Curler's.

Efter att ha kommit hem rätt sent (ca 3-tiden) på fredagsnatten tänker ni kanske att vi sedan under lördagen tog en sovmorgon. FEL! Jag var uppe klockan 7 och låg tyst bredvid en snusande Olle och kollade på dokumentärer om korallrev och dinosaurier i flera timmar. Lite udda bakisbeteende som sedan fortsatte då Olle vaknade med lite udda bakiskäk: pasta med hemgjord pesto. Undrar hur många som efter sen natt ställer sig och mixar ihop en egen pesto av örter och pumpafrön? 




Bakisbeteendet återgick till det normala ungefär mitt på dagen då Olle kollade på fotboll och jag totaldäckade och tog en tuppis efter att vi tillsammans mumsat slut på bottenskrapet i en glasslåda från Lidl. Jag önskar jag kunde säga att jag därefter var ganska pigg, men det vore en lögn... Jag existerade lite i ett zombieliknande tillstånd och försökte hjälpa Olle att ta isär en sänggavel och städa, men jag måste säga att jag var ganska nöjd när klcokan slog 7 och vi kunde däcka med ett fat middagsmackor framför Andra Chansen i Mello.


Bästa glassen!


Trött men fotbollsredo make!


Mello-mackor, enda rätta avslutningen på en slitsam och oproduktiv dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar