söndag 1 november 2015

Oreo feast

Så fort jag fick tillbaka en fungerande ugn i måndags (splitterny!) så började jag att baka. Måndagkvällen blev det muffinstema, och även om de inte blev lika bra som de kanske brukar (det tar tid att känna in sig med en ny ugn tydligen), så var de fortfarande mycket uppskattade när Olle packade med allt till jobbet för födelsedagsfika senare under veckan. 

Oreo-botten testade vi att köra med.


Jag gjorde två satser, en med bara choklad, och en med mint också (Sabinas favorit!).

Jag tillverkade även minimini-muffins (Olles kollegors favoriter)
 i mina sista  knäckformar (hint: skicka fler, vi har inga
häromkring just!). 



Lite spräckta, men det gillar jag faktiskt, så länge de är toppiga.


Ingredienser till dekorationsstationerna.

STORA dekorationsstationen.

Connie bidrog med vispad topping.

Så god!




Heston bidrog med strössel.



Olle övervakade mini-dekoreringen.

Sabina var superimpad när hon kom förbi en sväng, hon trodde att jag bakat minikakorna jag dekorerade med själv! Riktigt så seriös är jag inte...


Dags att ställa till med kalasvibbar (visserligen innan allas födelsedagar, men skit samma!).

Marmorerade ballonger är världens bästa ballonger.

Hälften av minisarna var mintchoklad, vilket uppskattades av kollegorna på jobbet,
men Lee (som alltid äter mest) tyckte att det var synd att jag toppat med grönsaker,
han gillar inte riktigt det. Mest skotska personen någonsin?





Ta-da!



Man måste ju ha något att dricka till allt sött, och till Oreos
rekommenderas ju mjölk (helst i dessa hemgjorda
 muggar så klart!).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar