måndag 2 november 2015

Halloween-vecka

Förra veckans söndag blev ganska produktiv, trots att Olle var sjuk och trött efter att just ha kommit hem från Italien. Vi började med en monsterhandling som vanligt, och sedan blev det så klart en del matlagning. 

De har börjat sälja julgrejer här alldeles för tidigt!

Vi handlade som sagt ordentligt, jag var sugen på riktig mat efter min torftiga vecka, och
så skulle vi ju få besök av Nancy senare i veckan, bäst att vara förberedd när
hon kommer förbi!

Som sagt var Olle mycket piggare...

Vi köpte till och med Halloween-tvål!

Vi hade besök hela dagen, både av Henry som vanligt, och Earl, Olles favorit (nedan).



Första matlagningen blev laxwraps (med tillbehör).


Regnbåge, mmm!














Efter maten blev det sedan också matlådelagning, Olle måste ju ha lunch!





Fläskgryta!

Popcorn och film på söndagskvällen, med Olle och Familjen Addams. 

Måndagen blev en kort skoldag för mig, något oväntat. Vi hade en tretimmars-session klockan 10, men efter det var jag tvungen att gå hem och missa resten av dagen få Steve kom förbi med Marion, OCH: en NY UGN! Naturligtvis började jag att baka så fort som möjligt...

Frukost på gymmet efter min morgonyoga.

Ny ugn!


Trots nya ugnen blev det sallad till middag (ugnen var ju upptagen med kakor - separata
inlägg).


Det blev lite vitlöksbröd i ugnen i alla fall.





Till och med innan han tagit av sig skorna spexar Olle sig hemma...


Efter all bakning i måndags kväll hann jag med att öppna lite paket ifrån Gnarp också
(tidigt, jag vet, men jag kunde inte hålla mig!).

Den här sparar jag till jul dock!



Bästa paketen till jul!


Jag började ställa fram Halloween-grejer också.

I tisdags kom så äntligen Nancy, jag var hemma mest hela dagen och förberedde mig, med undantag för en tidig morgonlektion med barnen på min praktikskola. Det blev en del bakat, bland annat de populära Twix-kakorna som jag fick gömma undan på kvällen så att de alla inte skulle försvinna på en gång. Nancy kom också med sötsaker sedan, en massa choklad från olika länder hon varit i.

Henry väntar på oss när vi kommer hem varje dag nu.



Så fort Nancy kom hem började jag packa om mina väskor också, nu när de fick mer plats då Nancy tömt sitt förråd-space som vi hållit åt henne här hemma. En massa julklappar och bröllopsgrejer blev det! Dock måste jag hitta mer plats bredvid min puffiga bröllopsklänning nu efter att jag och Olle hade en shoppinglördag i helgen och handlade fler julisar!



Jag har samlat på mig bebisklappar lääääänge nu!





Min onsdag och torsdag var fylld av undersökningssvar från mina två klasser som jag hade på eftermiddagarna, samt i torsdags av en låååång-session i bibblan letandes material till min tidiga fredags-tutorial. Dock hade jag en riktigt spännande torsdagsmorgon, jag besökte nämligen en dam jag haft kontakt med via min profil på bästa sajten BorrowMyDoggy.com, där folk utan hund kan få kontakt med folk som behöver lite hjälp. Jag blev kontaktad för någon vecka sedan, och i torsdags morgon fick jag äntligen besöka den lilla vovven, en sex-årig liten dam vid namn Pippin. Hennes ägare bor mellan oss och universitetet, i en superfin lägenhet som jag nu har nycklar till, där jag kan komma in närsomhelst och ta ut lilla Pippin när hon behöver det under dagarna, när hennes ägare inte är hemma. Vilken superdeal va? Hon är supergullig och verkar gilla mig, och jag ska ta ut henne idag faktiskt. Hennes ägare var också jättetrevliga, till och med de tonåriga barnen var otroligt trevliga och artiga. Jag ser så mycket fram emot att vara Pippins promenadkompis!

Helt plötsligt var det sedan torsdag, och Olles födelsedag! Han ville fira hemma, så sagt och gjort blev det middag hemma, fast mest för mig för Nancy var mätt efter alla fika- och lunchsessioner med kompisar i Glasgow, och Olle var mätt efter sin lunchdejt med Brian. Vin blev det dock för oss alla, och eftersom vi inte lagade mat börjades det ganska tidigt, så vid åtta-nio-tiden då Skype började ringa med gratulationer till Olle så var vi kanske lite luriga, och samtalen blev väl lite intressantare kanske?

Mole!







Paket i mängder!

Bästa presenten...




Min middag var alldeles utomordentlig, trots att den bestod av rester (vi gjorde dumplings tisdag & onsdag och fick en massa fyllning över, så det blev fläskbiffar), men efterrätten var fortfarande godare.





Spindeltårtan var poppis!

Munsbitar över till kollegorna.

En mini-Oreo-muffin sitter aldrig fel, vi hittade några kvar som inte kommit med
 till Hudson.

Födelsedagsbarnet själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar