lördag 3 juni 2017

Tyll, te & gamla vänner

Jag började min söndagmorgon förra veckan med att väcka alla andra som sov med min symaskin! Olle var som vanligt helt OK med att komma upp, Philippa var däckad och grannarna lät som att de muttrade lite men det skiter jag i! Jag sydde "sommaren" (ett väldigt farligt ord att slänga runt häromkring) till ära upp en av mina tyllkjolar till en kortare variant och efter en snabb frulle åkte den på och Olle & jag begav oss in mot stan, lämnandes en fortfarande snusande sambo kvar bakom oss.


Snipp snipp!


Frukost!


Redo för stadsvandring.


Ny konst!

På stan var det meningen att vi skulle gå på vegansk festival, men de hade bokat en pyttelokal i Merchant City och hade kö utanför OCH hade ingen fungerande AC. Inte läge att gå in där och svettas tyckte vi, så vi gjorde rundan bland de nya butikerna istället.


Vi spenderade aaaaaalldeles för lång tid inne på nya tebutiken T2 - man får smaka & lukta på alla teer = omöjligt att bestämma sig!





Det blev till slut ett inköp och vi kunde gå därifrån och mot Tiki Bar & Kitsch Inn för lite lunch.



Pina colada!
 

En varsin spicy curry blev det - och Olle åt en supergod biff-sallad till förrätt medan jag safe:ade med satay-spett.
 

Hemåt via Kelvingrove Park.



Det första jag gjorde när vi kom hem var att brygga hallonte över is då vi båda var hur törstiga som helst (samt nyfikna på våra nyinköp).


Det var såååå gott och väldigt törstsläckande. Jag gjorde en andra, större sats på en gång och vi bestämde oss för att spara en ananasmugg till oss och ge en flaska till James samma kväll (+ ett litet pengaträd till hans nya lägenhet).



Vi hann i princip bara hem och vända (och brygga te) innan vi gav oss ut igen, den här gången till James som vi inte träffat på hur länge som helst. Jag, Olle & Laura fick ta oss en titt runt nya lägenheten och blev bjudna på någon slice med pizza. Var mycket trevligt att ses igen och som vanligt blev det lite sent, men det gjorde inte så mycket eftersom måndagen var en ledig dag - för oss båda för en gångs skull! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar