lördag 3 juni 2017

Körsbärsbio med supermaken

I tisdags var vi tillbaka på jobben men vi förlängde vår ledighet med lite lyx efteråt: restaurangbesök i stan och så femte Pirates-filmen på bio (den var sjukt bra & jag var överlycklig över att min favoritfilm-serie äntligen tvättat bort fläckken den fjärde lämnade).


Vi började jobbveckan med en varsin ordentligt packad lunch-sallad...


...och snacks...


...och frukost!


Jag skyndade mig in, började tidigt och slutade tidigt så att jag hann hem och fick tid för ombyte. Ingen vill gå på restaurang med myggben på kläderna!


Våra körsbär höll på att gå ut så jag löste situationen med att ta med dem som biosnacks. Helt klart det mesta udda på plats, vi fick lite blickar av alla popcorn-bärande och frukt- och grönsaksföraktande skottar!


Prosecco som start på The Grill Room at The Square.


Det kom en hel, varm limpa och skars upp framför oss innan förrätten kom in. Olle lös upp.


Jag åt honungsmelon med prosciutto, ricotta & pepprade jordgubbar till förrätt medan Olle åt soppa.


Olles torsk...


...och min lax.


Det passade extra bra med lite firande i tisdags eftersom dagen markerade vår 10:e månad som gifta!


Jag hade precis köpt blommor till mig själv, men...


...jag fick en till bunt med röda rosor OCH en parfym av Olle. 


Best. Husband. EVER!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar